فروش گوشت آزمایشگاهی در جهان

به گزارش رکنا ، روز گذشته آژانس دولتی غذای سنگاپور به شرکتی موسوم به "Eat Just" که یک استارتاپ آمریکایی است که بیشتر به دلیل تخم مرغ‌های گیاهی خود شهرت دارد، اجازه فروش گوشت مرغ کشت شده در آزمایشگاه خود را صادر کرد. این شرکت اعلام کرد که عرضه این گوشت محدود خواهد بود و فعلا تنها یک رستوران این ناگت‌ها را می‌فروشد. با این حال، این شرکت قصد دارد با افزایش ظرفیت تولید خود، در نهایت گوشت آزمایشگاهی خود را به طور مستقیم به مصرف‌کنندگان بفروشد.

این گوشت آزمایشگاهی با جایگزین‌های گیاهی که از شرکت‌هایی مانند "Impossible Foods" و "Beyond Meat" دیده‌ایم، متفاوت است. در این مورد، گوشت آزمایشگاهی واقعی است، چرا که با برداشتن سلول‌های بنیادی از ماهیچه یا بافت چربی یک حیوان و قرار دادن آن در محیط آزمایشگاهی که از رشد آنها پشتیبانی می‌کند، ایجاد می‌شود.

"جاش تتریک" مدیرعامل این شرکت، این فرآیند را با عمل آوردن ماءالشعیر مقایسه می‌کند و می‌گوید که خوردن مرغ حاصل از این فرآیند، هم بی‌خطر است و هم شامل مقدار زیادی پروتئین و یک ترکیب متنوع اسید آمینه است.

هیچ آنتی بیوتیکی در تولید "Eat Just" نیست

علاوه بر این، یک مزیت عمده در فرآیند تولید "Eat Just" این است که هیچ آنتی بیوتیکی ندارد. وقتی صحبت از سلامتی انسان می‌شود، درمی‌یابیم که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در صنایع دام و طیور در حال تبدیل شدن به نوعی بمب ساعتی برای بشر است.

این استارتاپ آمریکایی تقریباً دو سال برای دریافت این مجوز تلاش کرده است. این شرکت به عنوان بخشی از فرآیند صدور مجوز باید نشان می‌داد که می‌تواند مرغ کشت شده در آزمایشگاه را به طور مداوم تولید کند.

اقدام سنگاپور برای مجوز دادن به این شرکت می‌تواند سایر کشورها را به پیروی از این امر ترغیب کند، اما تصویب قانونی این کار در ایالات متحده و سایر کشورها احتمالاً سال‌ها طول بکشد، چرا که به ویژه در ایالات متحده، گروه‌های لابی قدرتمندی وجود دارد که از منافع دامداری‌ها و مزارع پرورش طیور پشتیبانی می‌کنند و با گوشت آزمایشگاهی مخالف خواهند بود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 635885 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟