6 روش اصلی سئو و بهینه سازی سایت

سئو سایت / برای اینکه بتوانید از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود کسب درآمد مطلوبی داشته باشید ، باید به خوبی وبسایت را سئو و بهینه سازی نمایید. اگرچه سئو تنها روش موفقیت یک سایت در جذب مخاطب و کاربران نیست ، اما بهترین و به صرفه ترین روش برای افزایش بازدید سایت می باشد که نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد.

 

سئو سایت روش ها و تکنیک های متعددی را برای بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه بالا در گوگل شامل می شود که به بهبود فاکتورهای مدنظر موتور جستجو می پردازد و هر وبسایتی که از دید گوگل بهینه تر باشد و استانداردهای بیشتری را رعایت کرده باشد در رتبه بهتری قرار می گیرد.

سئو سایت

با افزایش وب سایت و فروشگاه های اینترنتی در هر حوزه ای ، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل نیز دشوار تر شده ، در این مقاله که توسط وب سایت سئوبهینه با آدرس seobehine.ir ارائه شده ، 6 روش اصلی و تاثیرگذار سئو سایت را توضیح می دهیم که با اجرای این تکنیک ها می توانید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

اهمیت سئو چیست ؟ چرا انجام سئو برای سایت ها و فروشگاه اینترنتی ضروری است؟ یک وب سایت پس از طراحی ، نیازمند بازدید و ورود کاربران است. افزایش بازدید سایت به روش هایی همچون تبلیغات ایمیلی ، تبلیغات شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی در گوگل امکان پذیر است که البته بسیاری از این روش ها هزینه بالایی دارند. از طرفی موتورهای جستجو و خصوصا گوگل ، منبع اصلی تامین ترافیک وب سایت ها هستند. روزانه میلیاردها جستجو توسط کاربران در گوگل انجام می شود و طبیعتا هر سایتی که بتواند در صفحه اول این موتورجستجو قرار بگیرد ترافیک و بازدید بالایی کسب خواهد کرد. تحقق چنین هدفی به کمک سئو سایت میسر خواهدبود.

اهمیت سئو با افزایش رقابت میان سایت های اینترنتی افزایش یافته است. زیرا حتی قرار گرفتن در صفحه اول نیز نمی تواند موفقیت صد در صدی را رقم بزند. در حدود 75 درصد کاربرانی که عباراتی را در گوگل جستجو می کنند با همان 3 لینک اول تصمیم خود را می گیرند ، پس می توان نتیجه گرفت که سئو برای کسب رتبه اول تا سوم در موتورهای جستجو ضروری است.

اهمیت دیگری که سئو سایت دارد ، این است که تعداد نامحدودی از کاربران و مشتریان بالقوه را از سرتاسر دنیا و ایران روانه سایت شما می کند. همچنین با قرار گرفتن بالای لیست نتایج جستجو ، نیاز به سایر روشهای تبلیغاتی مثل گوگل ادوردز کاهش خواهد یافت و موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

مهم ترین روش های سئو سایت

سئو به چند روش و تکنیک خاص محدود نمی شود ، اما می توان 6 روشی که در ادامه توضیح می دهیم را مهم ترین و تاثیرگذارترین تکنیک های سئو دانست. برای هر نوع سایت و با هر زبان برنامه نویسی ، وردپرس ، جوملا و سایر پلتفرم های طراحی سایت ، روشهای ذیل ضروری هستند.

در گذشته بیشتر اقداماتی که برای سئو انجام می شد برای جلب نظر ربات ها و خزنده های گوگل بود. اما با بروزرسانی الگوریتم های گوگل و تحلیل رفتار کاربران براساس هوش مصنوعی توسط گوگل ، در حال حاضر روش های سئو بر تجربه کاربری تمرکز دارند. به همین دلیل اکثر اقدامات سئو به افزایش سرعت سایت ، کاهش زمان بارگزاری ، بهبود نمایش سایت در موبایل ، ارائه مطالب و اطلاعات جدید و کاربردی به کاربران می انجامد.

البته برای اینکه رتبه بالایی در نتایج جستجو بدست آورید باید هم رضایت کاربر را تامین کنید و هم با بهینه سازی ساختار صفحات ، درک خزنده های موتور جستجو از سایت خود را افزایش دهید. تا زمانیکه گوگل به خوبی متوجه محتوا ، موضوع و هدف وبسایت شما را متوجه نشود نمی توانید به ازای کلمات کلیدی کسب و کار خود رتبه مناسبی کسب کنید. در عین حال زمانیکه به صفحه اول رسیدید ، فاکتور تجربه کاربری در ماندگاری یا افت رتبه شما موثر خواهد بود.

سئو تصاویر

تصاویر نقش ویژه ای در سایت ها و فروشگاه های اینترنتی دارند که نه تنها موجب زیبایی سایت می شوند ، بلکه در انتقال پیام به کاربر نیز تاثیر دارند. اما برای استفاده از تصاویر حتما باید آنها را کم حجم کنید و فرمت و سایز مناسب را قرار دهید. همچنین برای هر تصویر عنوان و تگ alt مرتبط با عنوان صفحه ضروری است. بهینه سازی تصاویر موجب افزایش سرعت سایت ، درک بهتر ربات گوگل از صفحه و بهبود تجربه کاربری خواهد شد.

سئو متاتگ صفحه

هر صفحه وب برای اینکه به خوبی توسط کاربران و موتورهای جستجو درک شود ، باید دربرگیرنده متاتگ های صحیح و بهینه باشد. مهمترین متاتگ های صفحه ، تگ عنوان ، متاتگ alt ، متاتگ توضیحات ، هدینگ های h1 تا h6 هستند. در سئو تاکید زیادی بر متاتگ ها می شود زیرا نه تنها به تعامل بهتر صفحه با گوگل کمک می کند ، بلکه در انتقال پیام به کاربران و افزایش درک آنها از سایت می انجامد. در تمامی متاتگ های ذکر شده استفاده از کلمه کلیدی هدف واجب است.

بهینه سازی لینکسازی داخلی

روش بعدی برای سئو سایت ، بهینه سازی و اصلاح ساختار لینک سازی داخلی است. در لینکسازی باید به ارتباط صفحات دقت داشته باشید. استفاده از انکرتکست مرتبط با محتوای صفحه بسیار مهم است. همچنین باید میان لینک های ورودی و خروجی یک صفحه تعادل و تناسب برقرار باشد. لینکسازی داخلی موجب حرکت موثر و راحت تر خزنده های گوگل و کاربران در سایت می شود و لینک های داخلی مانند پلی ارتباطی میان صفحات هستند که در افزایش اتوریتی دامنه نقش کلیدی ایفا می کنند.

دریافت بک لینک باکیفیت

بک لینک ها ابزاری برای افزایش اعتبار و قدرت یک سایت هستند که توانایی انتقال کاربران از یک وب سایت با دامنه ای متفاوت را به سایت شما دارند. اگرچه روش های ساخت بک لینک بسیار متعدد هستند ، اما باتوجه به حساسیت گوگل بر ساخت بک لینک ، حتما باید از سایتهایی که مرتبط با سایت شما هستند لینک بگیرید. خرید لینک درصورتی که توسط گوگل تشخیص داده شود ، سایت شما را با جریمه مواجه خواهد کرد. حتما از سایت هایی که پیج رنک ، دامین اتوریتی ، دامین رِیت و رتبه الکسای خوبی دارند ، بک لینک بگیرید.

تولید محتوای سئوشده

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین پایه های سئو به ویژه از سال 2018 به بعد ، تولید محتوا است. سایت هایی که محتوای جدید و منحصر به فرد تولید می کنند رتبه ، بازدید و ترافیک بهتری خواهند داشت. اما حتما به سئو محتوا نیز دقت کنید. درج صحیح متاتگ ها ، طول محتوا ، استفاده از عبارات کلیدی و ترکیب محتوای متنی با تصویری می تواند بازدید سایت را چندبرابر نماید.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت

افزایش استفاده از تلفن های همراه هوشمند برای جستجو در اینترنت ، گوگل را بر آن داشته که نسخه موبایل سایت را ملاک اصلی رتبه بندی قراردهد و این یعنی هر سایتی که نمایش و عملکرد بهتری در موبایل داشته باشد ، در نتایج جستجو بالاتر قرار میگیرد. به همین دلیل بهینه سازی نسخه موبایل سایت اهمیت زیادی دارد. اگر از قالب ریسپانسیو و سازگار با موبایل استفاده می کنید ، مشکلی در این زمینه ندارید ، اما اگر نحوه نمایش سایت شما در موبایل ایراد دارد ، حتما باید از یک شرکت یا متخصص سئو بخواهید نسخه موبایل سایت شما را بازطراحی و بهینه سازی نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، مطالعه مقالات رایگان سئو ، آموزش سئو و مشاوره رایگان با متخصصین سئو سئوبهینه میتوانید به آدرس اینترنتی seobehine.ir مراجعه کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 628232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟