تبلیغ گوگل چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

این مزایا، تنها برای وب سایت های به تازگی راه اندازی شده نیست. ممکن است عده ای بر این باور باشند؛ اما تبلیغات مداوم اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت ها خلاف نظر آنها را ثابت می‌کند.

خدمات تبلیغ گوگل به شکل های مختلفی انجام شده و جالب است بدانید تمامی آنها مخصوص وب سایت نیستند! به عنوان مثال، اپلیکیشن یکی از این خدمات محسوب می شود.

در این مقاله قصد داریم این مزایا و خدمات را به شما معرفی کنیم. این اطلاعات با همکاری آژانس دیجیتال مارکتینگ جی ادز جمع آوری شده است.

انواع کمپین های گوگل ادز

قبل از این که به صورت کامل درباره تبلیغ گوگل صحبت کنیم، لازم است با انواع کمپین های فعال در گوگل ادز آشنا شوید. گوگل ادز پلتفرمی است که از طریق آن می توانید کمپین های مختلفی را ایجاد، ویرایش و حتی لغو کنید.

کمپین های متنوعی در این پلتفرم طراحی شده اند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

تبلیغات سرچ: احتمالا هر روز با این نوع تبلیغ گوگل مواجه می‌شوید. این همان آگهی های متنی است که با جستجوی کلمات در موتورهای جستجو مشاهده می‌کنید.

تبلیغ گوگل چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

تبلیغات دیسپلی: حتما در وب سایت های معتبر و اپلیکیشن های پربازدید، بنرهای تصویری کوچک و بزرگ را دیده اید. در واقع به آنها کمپین های دیسپلی نیز گفته می شود.

تبلیغات شاپینگ: متاسفانه در حال حاضر این گزینه با جستجوی فارسی فعال نشده است. زمانی که جستجوی انگلیسی انجام می‌دهید که مربوط به محصول یا برندی باشد، گزینه هایی تبلیغاتی برای خرید به شما نمایش داده می شود.

تبلیغات ویدیو: این امکان وجود دارد که با استفاده از اکانت گوگل ادز کمپین های ویدیویی خود را اجرا کنید.

تبلیغات اپلیکیشن: همانطور که می‌دانید تلفن های هوشمند در زندگی ما نقش مهمی ایفا می‌کنند که مربوط به برنامه هاست. خدمات تبلیغ اپلیکیشن بسیار کمک کننده است؛ چون بیش از میلیون ها اپ در سراسر جهان وجود دارد که باید با آنها رقابت کنید.

تبلیغات هوشمند: این روش تبلیغ گوگل عموما برای افرادی است که فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده اند. کمپین ها به طور هوشمند بروز رسانی می شوند و تغییرات عمده اکانت به صورت اتوماتیک انجام می شود.

تبلیغات دیسکاوری: دیسکاوری را می‌توان این چنین تعریف کرد که مغایر با سایر کمپین ها بوده و اساس آن کلمه کلیدی نیست! موارد تبلیغاتی مورد نظر شما در صفحات محبوب گوگل، مانند جیمیل و یوتیوب نمایش داده می شوند.

مزایای تبلیغ گوگل جی ادز

جی ادز به عنوان پاتنر گوگل شناخته می شود. شرکت هایی می توانند عنوان پارتنری را دریافت کننده که کمپین های متنوعی اجرا کرده اند و تمامی اعضای تیم آنها مدارک گوگل را دریافت کرده باشند.

اصلی ترین مزایایی که می توانید از جی ادز دریافت کنید، تحویل فوری سفارشات، آموزش مشتریان، شفافیت و صداقت، هستند. اما اینها تمامی موارد نیستند.

کیفیت تبلیغات یا Quality Score

Quality یا کیفیت یک نمره ای است که به هر ادگروپ و کمپین اضافه می شود. هرچه این نمره به 10 نزدیک تر باشد، کیفیت تبلیغی که ارائه می‌دهید بهتر است.

در صورتی که نمره کمپین ها خیلی پایین باشد، ممکن است آگهی مورد نظر در جستجوی گوگل نمایش داده نشود.

عوامل مختلفی می توانند در افزایش یا کاهش Quality Score نقش داشته باشند. به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما به کاربران متعددی نشان داده شود و کلیک کمی دریافت کند، ممکن است نمره کیفیت کاهش یابد.

علاوه بر نرخ کلیک (CTR)، موارد دیگری همچون ارتباط هر کلمه کلیدی و ادگروپ، کیفیت صفحه لندینگ و ارتباط آن با جستجو، ارتباط تبلیغ متنی شما با سرچ کاربر و تاریخچه عملکرد حساب گوگل ادز تاثیر گذار خواهند بود.

هزینه های رقابتی و مقرون به صرفه

تبلیغ گوگل چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

این یک تعریف نیست، بلکه یک واقعیت است. کمترین کارمزد در تبلیغات مدیریت شده از کاربران دریافت می شود. کارشناسان جی ادز کمپین های شما را مدیریت و پشتیبانی می کنند. همین امر باعث می شود که هزینه های تبلیغات کاهش یابد.

البته اگر نیاز به اکانت مدیریت شده نداشتید و با موارد تبلیغ در گوگل آشنا بودید، می توانید از اکانت اختصاصی استفاده کنید که شامل هیچگونه کارمزدی نمی شود. باید توجه داشته باشید که فعالیت های اکانت اختصاصی توسط خود شما انجام می شود.

هزینه به ازای کلیک

یکی از مهم ترین مواردی که باید درباره تبلیغ در گوگل بدانید، هزینه ای است که به ازای وارد شدن کاربر به صفحه می‌پردازید.

این موضوع پراهمیتی در تبلیغات به شمار می رود؛ به این دلیل که موارد مختلفی می توانند در این زمینه تاثیر گذار باشند. به عنوان مثال، مهم ترین آنها کلمات کلیدی هستند:

با توجه به اهمیت کلمه کلیدی، رقابتی بودن کلمه، تعداد جستجوهای روزانه و چندین مورد دیگر، هزینه ها به ازای کلیک مشخص می شوند.

به عنوان مثال، شما نمی توانید هزینه هر کلیک عبارت "خرید محصولات بادی" را با "خرید لوازم آرایشی" مقایسه کنید.

علاوه بر کلمات کلیدی، رقابت با وب سایت های دیگر، کیفیت تبلیغ، میزان کلیک نسبت به نمایش می توانند در کاهش یا افزایش هزینه به ازای کلیک تاثیر گذار باشند.

هنوز تصمیم نگرفته اید که از مزایای تبلیغ گوگل استفاده کنید؟ اگر هنوز تصمیم نگرفته اید، از این امکانی که معرفی می‌کنیم شگفت زده خواهید شد.

با خدمات جی ادز 120 دلار پروموشن دریافت کنید

گوگل به تبلیغ کنندگانی که در ماه اول ساخته شدن اکانت فعال باشند، پروموشن اهدا می‌کند. البته این گزینه برای اکانت های پارتنر فعال است. شما می توانید اکانت اختصاصی جی ادز را تهیه کرده تا بتوانید پروموشن دریافت کنید.

اجازه دهید این موضوع را با ذکر مثال، توضیح دهیم:

به عنوان مثال، در زمان استفاده از خدمات تبلیغ گوگل جی ادز این شانس را خواهید داشت تا 120 دلار یا معادل آن به لیر و درهم پروموشن از گوگل دریافت کنید.

در صورتی که پس از 30 روز از ساخته شدن اکانت، بتوانید تا 120 دلار تبلیغ کنید، گوگل حساب شما را به همین مقدار شارژ می‌کند.

اگر 50 دلار تبلیغ کنید، به همین اندازه پروموشن دریافت می‌کنید و اگر 200 دلار سرمایه گذاری داشته باشید؛ پروموشن از 120 دلار بیشتر نمی شود!

تبلیغ گوگل را جدی بگیرید

همانطور که در این مقاله خواندید، تبلیغ گوگل امکانات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. 4 یا 5 نتیجه در تمامی جستجوهای گوگل مربوط به آگهی های پولی بوده و در صورتی که کمپینی را اجرا کنید، از نتایج ارگانیک بالاتر قرار خواهید گرفت.

در این صورت شانس مناسبی خواهید داشت تا بتوانید تعداد کلیک های سایت خود یا شرکت را افزایش دهید. علاوه بر آن، برای وب سایت یک شرکت کاملا مناسب است که از طریق تبلیغ گوگل درآمد کسب کند و در عین حال سئوی سایت را بهبود دهد.

توجه داشته باشید که این نوع تبلیغات هدفمند بوده و تا زمانی که کاربر وارد صفحه لندینگ مورد نظر شما نشود، هزینه ای را پرداخت نمی‌کنید. تنها بعد از کلیک، هزینه از حساب شما کسر خواهد شد.

اکنون با اطلاعاتی که بدست آوردید به سوالات زیر پاسخ دهید.

اگر بخواهید تبلیغ در گوگل را شروع کنید، ابتدا تمرکز خود را روی کدام بخش خواهید گذاشت؟ به نظر شما Quality Score مهم تر است یا شناسایی کلمات کلیدی آسان؟

فراموش نکنید که نظرات خود را در انتهای همین صفحه اعلام نمائید.

 

کدخبر: 622584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟