کوچک‌ترین حسگر جمع آوری کننده اطلاعات سلامت از عرق

به گزارش رکنا، حسگر یادشده برای کنترل بسیاری از شاخص‌های مربوط به وضعیت سلامت بدن قابل استفاده است و می‌تواند انواع متابولیت ها را از طریق بررسی عرق اندازه بگیرد.

اجزای شرکت‌کننده در سوخت و ساز سلولی (متابولیسم یا دگرگشت) را متابولیت می‌نامند. در واقع متابولیت‌ها ترکیبات واسطه و محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند و معمولاً این اصطلاح اشاره به مولکول‌های کوچک شرکت‌کننده در سوخت و ساز سلولی دارد که البته وظایف دیگری مانند پیام رسانی، تحریک و بازدارندگی روی آنزیم‌ها، اثر کاتالیزوری، دفاع و واکنش با ارگانیسم‌های دیگر را هم بر عهده دارند.

وسیله قابل حمل مجهز به این حسگر ابعادی به اندازه یک ساعت مچی دارد و می‌تواند به صورت آنی مشکلات مربوط به سلامت افراد را تشخیص دهد. نوار این دستگاه به صورت قابل تعویض طراحی شده و تماس آن با پوست ابزاری برای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات است.

برای انتقال و پردازش اطلاعات نیز از یک گوشی هوشمند استفاده می‌شود. از جمله قابلیت‌های این دستگاه می‌توان به اندازه گیری گلوکز، لاکتات ، pH و دمای عرق فرد اشاره کرد. گروه سازنده مدعی است حسگر پیشرفته این ساعت مچی تصویری کامل از سلامت بدن را ارائه می‌دهد و برای ورزشکاران حرفه‌ای نیز قابل استفاده خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 541204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟