به گزارش رکنا، چندی پیش گروه NPD که تمرکز اصلی آن‌ها روی آمار مربوط به عناوین رایانه‌ای است، پرفروش‌ترین بازی‌های دهه اخیر را اعلام کرد که بر اساس این آمار عنوان GTA V توانسته بود پرفروش‌ترین عنوان در دهه اخیر باشد. هرچند غیر از این هم از شرکت راک استار انتظار نمی‌رفت و مشخص بود عنوانی که بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه به فروش رسانده است به برترین عنوان رایانه‌ای یک دهه اخیر تبدیل خواهد شد. همچنین یکی از عناوین مجموعه Call Of Duty نیز در فهرست پرفروش‌های یک دهه اخیر قرار دارد که موفقیتی بسیار مهم برای شرکت اکتیویژن به شمار می‌رود.

اما این گروه به تازگی اطلاعاتی نیز درباره پرفروش‌ترین کنسول در ایالات متحده منتشر کرد. تیم NPD اعلام کرد که با وجود اینکه کنسول Nintendo Switch در ماه دسامبر پرفروش‌ترین کنسول بازی در آمریکا بود، اما هرگز نمی‌توانست به آمار فروش کنسول PS4 دست پیدا کند. در حال حاضر پرفروش‌ترین کنسول آمریکا کنسول PS4 است که از سال ۲۰۱۳ تاکنون توانسته حدودو ۱۰۶ میلیون دستگاه در سراسر جهان به فروش برساند و نشان دهد که هیچ کدام از شرکت‌های سازنده کنسول توانایی رقابت با این شرکت را ندارند.

از طرفی هم با اعلام خبر عرضه نسل بعدی کنسول سونی در سال ۲۰۱۹، فروش کنسول PS4 تا حد قابل توجهی کاهش یافت، اما این کنسول هنوز هم پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۱۹ بوده است. در ماه دسامبر آمار فروش کنسول PS4 حدود ۱۷ درصد کاهش یافت، اما هنوز هم آمار فروش این کنسول بسیار شگفت انگیز است و این کنسول تا کنون نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای سونی سود آوری کرده است و انتظار می‎‌رود این کنسول حتی تا مدتی پس از معرفی PS5 فروش بالایی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 536176 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟