خودروهای تسلا با عابرین پیاده حرف می‌زنند

به گزارش رکنا، صاحبان خودروهای تسلا با استفاده از این امکان جدید برای این که با رهگذران و عابرین پیاده ارتباط برقرار کنند دیگر نیازی به پایین دادن شیشه ماشین نخواهند داشت.

با این حال این امکان در ورژن‌های قدیمی‌تر خودروهای این شرکت غیرقابل دسترس است و هنوز روشن نیست که آیا رانندگان با استفاده از این قابلیت می‌توانند به طور مستقیم با افراد صحبت کنند یا این که فقط قادر به ارسال گفتار خودکار خواهند بود.

چنین امکانی می‌تواند به امنیت عابرین پیاده کمک کند. رانندگان می‌توانند بدون این که شیشه ماشین را پایین بکشند یا بوق بزنند به یک عابر پیاده سربه هوا یا یک راننده خاطی هشدار دهند.

از آن‌جایی که خودروهای برقی صدای چندانی ندارند، ممکن است عابرین پیاده متوجه نزدیک شدن آن‌ها نشوند و این امر می‌تواند جان آن‌ها را به خطر بیاندازد. از همین رو ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از تصادفات احتمالی تمامی سازندگان اتومبیل‌های الکتریکی را ملزم کرده‌اند تا محصولات جدید خود را به وسیله تولید صدا مجهز کنند. این ابتکار تسلا می‌تواند دستاورد قابل توجهی در راستای از بین بردن این خطر باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 534241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟