طرح مخفی اپل برای دسترسی به اینترنت از طریق ماهواره

به گزارش رکنا،  شرکت اپل با به کارگیری مخفیانه یک تیم مهندسی قصد دارد به وسیله بهره‌گیری از فناوری ماهواره‌ای، داده‌های اینترنتی را مستقیما به تلفن‌های همراه آیفون برساند؛ این طرح به‌گونه‌ای است که نیازی به شبکه بی‌سیم یا شرکت‌های مخابراتی تامین کننده اینترنت نباشد.

پایگاه خبری "یورونیوز" در گزارشی نوشت، تیم اپل متشکل از مهندسان هوافضا، ماهواره و صنایع طراحی آنتن هستند و انتظار می‌رود تا 5 سال آینده بتوانند هدف خود را به مرحله اجرا برسانند؛ تیم کوک، مدیرعامل اپل، راه‌اندازی این فناوری را یک «اولویت» برای شرکت خوانده است.

هدف اپل به طور واضح پرتاب اطلاعات از ماهواره‌ها به سوی دستگاه‌های کاربران است تا دیگر وابستگی به اپراتورهای موبایل برای اتصال به اینترنت نباشد؛ همچنین، اپل می‌خواهد وابستگی به شبکه‌های بی‌سیم سنتی (مانند وای‌فای) برای تبادل اطلاعات میان دستگاه‌ها را از بین ببرد.

هنوز مشخص نیست اپل تصمیم دارد تجهیزات پرهزینه‌ ماهواره‌ای خود را توسعه دهد یا صرفا با توسعه تجهیزات روی زمین خود به ماهواره‌های فعلی متکی خواهد ماند؛ این در حالی است که رقبای این شرکت سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه توسعه شبکه ماهواره‌ای خود کرده‌اند.

شرکت‌هایی مانند بوئینگ، لاکهید مارتین و Northrop Grumman جزو سازندگان برتر ماهواره در جهان هستند؛ اپل هنوز به طور رسمی نگفته آیا قصد دارد با این شرکت‌ها وارد همکاری شود یا خودش ماهواره‌های اطلاعاتی را می‌سازد.

شرکت اپل در زمان مدیریت تیم کوک بیشتر از گذشته در واحد تحقیق و توسعه خود سرمایه‌گذاری کرده است؛ بنابر اطلاعات منتشره، بودجه مرتبط با این واحد در سال 2019 به میزان 16 میلیارد دلار بوده است که 14 درصد رشد در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟