مدیر عامل توییتر، امنیت گوگل را تائید نمی‌کند

به گزارش رکنا، جک دورسی مدیر عامل موفق شرکت توییتر که معمولا تعامل خوبی با کاربران این شبکه اجتماعی در مورد بهبود امنیت، حریم خصوصی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های توییتر دارد، به تازگی طی پیامی جالب، امنیت موتور جست‌و‌جو گوگل را زیر سوال برد. جک دورسی اعلام کرده که علاقه‌ای به کار با گوگل ندارد و از موتور جست‌و‌جو DuckDuckGo استفاده می‌کند. این سخن دورسی در واقع کنایه‌ای به امنیت موتور جست‌و‌جو گوگل است و دورسی با این پیام می‌خواهد کاربران بیشتر به امنیتی حریم خصوصی خود اهمیت بدهند.

دورسی در توییتر اعلام کرد:" من عاشق موتور جست‌و‌جو DuckDuckGo هستم، مدتی است DuckDuckGo موتور جست‌و‌جو پیشفرض من شده و از آن استفاده می‌کنم. اپلیکیشن آن هم عالی است. " حساب کاربری DuckDuckGo هم از این موضوع ابراز خوشحالی کرد.

مدیر عامل توییتر، امنیت گوگل را تائید نمی‌کند

دلیل استفاده دورسی از DuckDuckGo چیست؟

همانطور که می‌دانید موتور جست‌و‌جو گوگل به نحوی طراحی شده که با ذخیره کردن داده‌های کاربران، از آن‌ها در جهت بهبود جست‌و‌جوهایشان کمک می‌کند. درواقع گوگل با بررسی سایت‌ها و مواردی که یک کاربر سرچ می‌کند، از علایق او با خبر شده و در جست‌و‌جو‌های بعدی، مواردی که به علایق کاربر نزدیک است را به عنوان نتیجه نشان می‌دهد. همچنین تبلیغات در گوگل هم به شکلی هدفمند است و بر اساس علایق کاربران تغییر می‌کند. این مورد شاید در ابتدا برای گوگل توجیح پذیر باشد، اما موجب می‌شود تا به همین بهانه، یک سند کلی از تمامی اطلاعات مربوط به کاربر مانند زمان روزانه استفاده از اینترنت، تمایل او به تماشا چه نوع سایت‌هایی، علایق او به پیگیری چه نوع اخباری، علایق کاربر در زمینه موسیقی، فیلم، حرفه، شغل و دیگر موارد در اختیار گوگل باشد تا با تجزیه آن‌ها مثلا برای کسی که طرفدار فوتبال است، تبلیغات مربوط به فوتبال را نمایش دهد، یا در نتیجه جست‌و‌جو‌های او علاقه به ورزش را لحاظ می‌کند.

مدیر عامل توییتر، امنیت گوگل را تائید نمی‌کند

اما موتور جست‌و‌جو DuckDuckGo هیچ اطلاعاتی از کاربر را ذخیره نکرده و تنها بر اساس الگوریتم‌های خود، نتایج جست‌و‌جو کاربر را به وی نشان می‌دهد. DuckDuckGo با همین ویژگی توانسته طی دو سال گذشته محبوبیت فراوانی پیدا کند، اما همچنان با گوگل فاصله زیادی دارد. هر ماه حدود ۱.۵ میلیارد جست‌و‌جو در DuckDuckGo پردازش می‌شود، این مقدار در گوگل ۳.۵ میلیارد است، یعنی بیش از دو برابر، البته تعداد تیم کاری DuckDuckGo کمتر از ۱۰۰ نفر است، اما گوگل در بخش موتور جست‌و‌جو بیش از ۱۰۰ هزار نفر کارمند دارد. با این وجود DuckDuckGo با وجود نیرو و منابع محدودتر، توانسته رشد قابل توجهی داشته باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 522006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟