کلاهبرداری مالی در توئیتر ممنوع شد

به گزارش رکنا،  توئیتر سیاست های خود درباره کلاهبرداری های مالی را آپدیت کرده است. از این پس کلاهبرداران نمی توانند در این پلتفرم افراد را برای ارسال پول یا دریافت اطلاعات مالی فریب دهند.

پیش از این توئیتر نمونه های کلاهبرداری را از طریق ابزار گزارش پیام های ناخواسته(اسپم) خود مدیریت می کرد. اما تغییراتی که امروز اعلام شده، به طور دقیق جزئیات موارد ممنوع را مشخص می کند و کاربران راحت تر می توانند کلاهبرداری مالی را گزارش کنند.

طبق بیانیه توئیتر، کاربران نمی توانند حساب های کاربری جعلی بسازند یا وانمود کنند یک فرد یا سازمان مشهور هستند. به عنوان مثال در کلاهبرداری های «Money-flipping scheme»، فرد مجرم تقاضای مبلغ ناچیزی پول می کند تا سودآوری زیادی به آنها برگرداند. هم اکنون این کلاهبرداری ها در توئیتر ممنوع شده اند و طرح های فیشینگ نیز خلاف قوانین پلتفرم به حساب می آیند.

کاربران برای گزارش کلاهبرداری کافی است گزینه «گزارش توئیت» از منو را انتخاب و در مرحله بعد روی«این پیام مشکوک یا اسپم است»، کلیک کنند.

همچنین توئیتر حساب های کاربری خاطی را مسدود و اطلاعات بیشتری درخواست می کند. البته ممکن است درباره لینک های غیر ایمن به کاربران هشدار دهد یا توئیت های خاصی را حذف کند.

این پلتفرم پیش از این تبلیغات برای ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده و همچنین سعی دارد ابزارهای گزارش دهی خود را ارتقا دهد. با این وجود تبلیغات برای کالاهای جعلی هنوز هم در توئیتر ظاهر می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 505448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟