حسن محمدی مدیر روابط عمومی شستا در خصوص حواشی ایجاد شده پیرامون انتصاب مدیرعامل جدید اپراتور رایتل گفت: بر اساس قانون تجارت مدیرعامل هر شرکتی را اعضای هیئت مدیره آن شرکت انتخاب می‌کنند. ملاحظات قانونی و حقوقی مرتبط با آن کاملا مشخص است.

او افزود: روند انتخاب مدیرعاملی همچون مدیرعامل اپراتور رایتل یک پروسه تقریبا طولانی مدت است؛ طبیعتا فردی که می‌خواهد به عنوان مدیرعامل یک اپراتور (رایتل) انتخاب شود علاوه بر اینکه باید تاییدیه‌های حراستی داشته باشد، باید تاییدیه‌های مقامات ارشد وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامداران اصلی را هم داشته باشد.

محمدی ادامه داد: خانم مینا مهرنوش با وجود اینکه در اسفندماه سال گذشته، برای عضویت در هیئت مدیره رایتل تمام مراحل‌ اداری‌اش انجام شده بود و تاییدیه‌‌های لازم را گرفته بود، اما از آنجایی که برای انتصاب مدیرعاملی باید تاییدیه‌های مجدد گرفته شود، از حدود دو ماه پیش که نام او به عنوان گزینه مدیرعاملی رایتل مطرح شد، مراحل استعلام‌ و همچنین مصاحبه‌های او با مدیران شستا، سازمان تامین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

مدیر روابط عمومی شستا با تاکید بر اینکه پروسه انتخاب مدیرعامل اپراتور رایتل امری نسبتا بلند مدت است گفت: این فرد قبل از همه این‌ها ابتدا باید در کمیته‌ انتصابات شستا مورد ارزیابی و تایید قرار گیرد و تمامی این مراحل را طی کند تا وارد سایر مراحل شود.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه رایتل یک شرکت زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است، گفت: مباحث فنی و زیرساختی را باید از مباحث مدیریتی تفکیک کرد؛ در بحث‌های فنی رایتل تابع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است ولی در موضوعات مدیریتی بدیهی است سهامدار عمده بر اساس قانون تجارت و سایر ملاحظات تجاری اعمال مدیریت می کند.

او ادامه داد: با وجود طی شدن تمام مراحل برای انتصاب خانم مینا مهرنوش به مدیرعاملی این اپراتور، شاهد بودیم درست هنگامی که این خانم به عنوان مدیرعامل قرار است معرفی شود، سازمان تنظیم مقررات به یکباره آمده و همان روز مصوبه‌ای را تنظیم می‌کند که می‌گوید انتخاب مدیرعامل باید اینگونه که در مصوبه آمده، باشد وگرنه فاقد اعتبار است.

او افزود: بدیهی است اگر مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات از سوی نهادهای ذی‌صلاح تایید شد و فرصت لازم نیز در آن لحاظ شود آن موقع رایتل نیز مانند سایر اپراتورها به این مصوبه عمل خواهد کرد و به قانون گردن می‌نهد و سهامدار عمده ترکیب هیئت مدیره را براساس مصوبه اصلاح خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: بر اساس قانون، تصمیم‌گیرنده در امور هر شرکتی، اعضای هیئت مدیره آن شرکت هستند و در موضوع انتصاب مدیرعامل رایتل هم همین موضوع برای ما مورد تاکید است.

او در ادامه با اشاره به خبر استعفای اعضای هیئت مدیره رایتل گفت: همین اعضای هیئت مدیره رایتل در تاریخ دوم شهریورماه امضاء کردند که خانم مینا مهرنوش به عنوان مدیرعامل اپراتور رایتل انتخاب شود.

مدیر روابط عمومی شستا گفت: لازم به ذکر است که با حسن تعامل و تدبیر سهامدار عمده و وزارت ارتباطات هرگونه چالش و سوء تفاهم احتمالی حل و فصل خواهد شد. مهم ارتقاء جایگاه و سهم عملکرد رایتل به عنوان دارایی بین‌النسلی بیش از ۴۲ میلیون نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است.

محمدی در پایان گفت: با حمایت وزارت ارتباطات شاهد خروج رایتل از وضعیت نابسامان و زیاندهی که در سنوات گذشته درگیر آن شده است، خواهیم بود و با برنامه منسجم و حمایت سهامدار عمده شاهد بهبود و ارائه خدمات ارزنده‌تر به مشترکین و سازمان تامین اجتماعی و افزایش سودآوری مجموعه خواهیم بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503980 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟