سگ رباتیک بوستون دینامیک  ساخته شد

شرکت بوستون رباتیک سرانجام سگ رباتیک خود را برای عرضه در بازار آماده کرده و قرار است این محصول تا قبل از پایان سال جاری میلادی قابل خریداری باشد.

مارک ریبرت مدیرعامل این شرکت می گوید ربات یادشده به طور قطع تا قبل از پایان سال 2019 به بازار می آید.

این ربات که به اسپات مینی مشهور شده، اولین بار در نوامبر سال 2017 در معرض دید علاقمندان قرار گرفت. این ربات چهارپا دارای یک شاسی و حسگرهای پیشرفته ای است که تقلید بسیاری از حرکت سگ را برای آن ممکن می کند.

بوستون رباتیک امیدوار است که امسال حدود هزار ربات اسپات مینی را به فروش برساند. قیمت این ربات هنوز اعلام نشده، اما وعده داده شده که قیمت آن در تولید انبوه نسبت به تولید نمونه های اولیه کاهش یابد. کنترل این ربات با استفاده از یک صفحه کنترل ویژه انجام می شود. اما قرار است در آینده نمونه های کاملا خودکار آن هم به بازار بیایند.

این ربات علاوه بر راه رفتن، دویدن، پرش از روی موانع مختلف و تعقیب سوژه مورد نظر می تواند به صورت معکوس پشتک وارو بزند. ربات یادشده به صورت تمامی برقی طراحی شده و فاقد قطعات هیدرولیک است. اسپات مینی با یک بار شارژ قادر به 90 دقیقه دویدن است. احتمال دارد که این ربات در آینده کاربردهای نظامی هم پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 481089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟