دستکاری مغز در حین جراحی برای خنداندن بیمار

متخصصان برای اولین بار توانستند برای ممکن کردن تحمل درد جراحی مغز در بیماری که حفظ هشیاری وی در حین عمل ضروری بود، وی را با تحریک عصبی بخندانند.

به گزارش نیواطلس، متخصصان علوم عصبی دانشگاه اموری در آمریکا با شبیه سازی جریان الکتریسیته در بخشی از مغز موسوم به cingulum توانستند فردی را که در زمان جراحی باید بیدار نگه داشته می شد بخندانند تا وی درد ناشی از جراحی را راحت تر تحمل کند.

پژوهشگران می گویند روش مذکور نه تنها برای تسهیل عمل های جراحی مختلف قابل استفاده است، بلکه می توان از آن برای مداوای بیماری هایی همچون افسردگی، اضطراب و همین طور دردهای مزمن استفاده کرد.

Cingulum متشکل از مجموعه ای از مواد الیاف مانند سفید است که واکنش های احساسی و عاطفی را در انسانها ایجاد می کند. نقش مهم Cingulum در ایجاد افسردگی در انسان به اثبات رسیده است.

پزشکان با کاشت الکترودهایی در مغز یک زن در حال عمل توانستند جریان الکتریسیته را در Cingulum وی تقویت کنند و با وادار کردن او به خنده، احساس لذت و آسودگی را در وی به وجود آورند.

قرار است با تکرار این روش بر روی برخی بیماران در حال جراحی و انجام برخی تست های روانشناختی بر روی آنها تاثیر کاربرد آن بر روی ارتقای شرایط روحی و روانی بیماران مشخص شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 456890 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟