در نمایشگاه CES 2019 امریکا از دستگاه فشار خون هوشمندی رونمایی شد که قابلیت تشخیص بیماری‌های قلبی را دارد و می‌تواند با تشخیص زودهنگام از مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.

این دستگاه فشارخون هوشمند که شبیه به‌ دستگاه‌های فشارخون سنتی است، BPM Core نام دارد و به روزرسانی شده مدل قبلی آن یعنی BPM است. این دستگاه فشارخون به بازوی کاربر بسته می‌شود. استتوسکوپ (گوشی) این دستگاه نیز دیجیتالی است و روی بازوبند قرار دارد و کاربر باید دکمه آن را 30 ثانیه فشار دهد. این دستگاه دارای صفحه نمایش ماتریکس LED برای بازخورد فوری است از سوی دیگر در عرض 90 ثانیه قلب را بررسی کرده و گزارش می‌دهد.

به‌عبارتی بعد از اندازه گیری، داده‌ها به برنامه‌ای که روی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید و‌ای او اس سازگار است، منتقل می‌شود. این دستگاه از طریق Wi-Fi یا بلوتوث کار می‌کند و بیمار یا کاربر می‌تواند اطلاعات قلب و فشار خون خود را با پزشک خود به اشتراک بگذارد. یکی از اهداف طراحی و ساخت این دستگاه فشار خون هوشمند نظارت منظم برای شناسایی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی است. از سوی دیگر تشخیص زودهنگام باعث می‌شود در صورت وجود آسیب جدی بیمار بسرعت جراحی شود و از مرگ نجات یابد. به‌گفته سازندگان، این دستگاه، انقلابی در سلامتی ایجاد خواهد کرد چرا که یک مانیتور قلب می‌تواند بیماری های قلبی و عروقی (مانند فیبریلاسیون دهلیزی و بیماری قلبی دریچه) را که معمولاً علائمی ندارد ، تشخیص دهد. این دستگاه فشار خون هوشمند بعد از بررسی‌های انجمن دارو و غذا نیمه دوم سال 2019 با قیمت 249.95 پوند وارد بازار خواهد شد. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سوسن صادقی

کدخبر: 454111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟