فضانوردان چگونه در جریان خبرهای زمینی قرار می‌گیرند؟

برای ساخت ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) شانزده کشور مختلف با یکدیگر همکاری کردند و در مجموع 136 پرواز فضایی انجام شد تا قطعات مختلف این سازه بزرگ در اختیار مهندسان قرار گیرد و در مدار زمین به یکدیگر متصل شود.

هم‌اکنون که قرار است مراسم تولد بیست سالگی ایستگاه بین‌المللی فضایی برگزار شود، ناسا اطلاعاتی را در مورد این مرکز منتشر کرده که تاکنون در مورد آن توضیحات زیادی نداده بود. یکی از نکات جالبی که در گزارش جدید به آن اشاره شده، نحوه دسترسی فضانوردان به اینترنت است تا هر روز بتوانند از آخرین اخبار Latest NEWS زمین باخبر شوند و در جریان همه اتفاقات قرار گیرند.

ناسا برای برقراری ارتباطات فضانوردان با زمین از سیستم‌های ماهواره‌ای کمک می‌گیرد و از این طریق اینترنت پرسرعت را در اختیار آنها قرار داده است. این سازمان فضایی اپلیکیشن‌های کاربردی مختلفی را برای فضانوردان طراحی کرده که یکی از آنها ابزار موبایلی خبرخوان است که به فضانوردان امکان می‌دهد به‌صورت مرتب بتوانند در جریان آخرین اخبار و اتفاقات زمین قرار گیرند. فضانوردان بجز سیستم‌های رایانه‌ای تخصصی، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند شخصی خود را هم به فضا می‌برند و به کمک آن به اینترنت فضایی متصل می‌شوند.

ناسا می‌گوید که نخستین بار در سال 2010 میلادی اتصال ایستگاه بین‌المللی فضایی با شبکه اینترنت را فراهم کرد و سپس در مراحل مختلف این سیستم ارتقا یافت تا فضانوردان بتوانند به‌صورت مستقیم توئیت منتشر کنند، در سایت‌های خبری کامنت بگذارند و اپلیکیشن اخبار را در اختیار بگیرند.

زمانی که یک خبر روی سایت اینترنتی مربوطه منتشر می‌شود سفری به مساحت 22 هزار مایل را طی می‌کند تا از زمین فاصله بگیرد و به نزدیک‌ترین ماهواره ارتباطی برسد. این ماهواره سپس سیگنال‌های مربوطه را به یک گیرنده در ایستگاه فضایی انتقال می‌دهد تا فضانورد تیتر خبر مربوطه را مشاهده کند. در این شرایط اگر فضانورد تصمیم بگیرد روی تیتر مورد نظر خود کلیک کند و خبر را به‌طور کامل بخواند، این مسیر به‌صورت برعکس طی می‌شود تا اطلاعات رد و بدل شود. سازمان فضایی ناسا هم‌اکنون روش‌های جدیدتری را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا از این طریق بتواند دسترسی فضایی به اینترنت را آسان‌تروسریع‌ترکند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442125 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟