رصد سیاره عطارد را بعد از غروب امروز خورشید/در گرگ و میش افق غربی

علی آزادگان  با بیان اینکه عطارد نزدیکترین سیاره منظومه شمسی به خورشید است، اظهار کرد: به همین ترتیب در هنگام رصد، عطارد همیشه نزدیک خورشید دیده می شود زیرا مدار عطارد در درون مدار زمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاصله زاویه ای بین عطارد و خورشید از دید ناظر زمینی مداوم به خاطر حرکت عطارد و زمین در مدارشان در حال تغییر است، افزود: زمانی که این فاصله به حداکثر می رسد را حداکثر کشیدگی می نامند و طبیعتا بهترین زمان برای دیدن عطارد هم در همین زمان است چون فاصله آن از خورشید به حداکثر مقدار خود رسیده است.

این کارشناس نجوم اظهار داشت: بنابراین سه شنبه زمان مناسبی است تا کمی پس از غروب خورشید، در گرگ و میش افق غربی، سیاره عطارد را رصد کنیم.

آزادگان افزود: زمانی که عطارد در حداکثر کشیدگی قرار دارد و در شرق خورشید هم قرار دارد، حداکثر کشیدگی شرقی نامیده می شود.

وی با اشاره به وضعیت رصدی عطارد در روز پانزدهم آبان ماه گفت: حداکثر کشیدگی برای عطارد می تواند بین ۱۸ و ۲۸ درجه متغیر باشد که وابسته به وضعیت مداری زمین و عطارد است. در کشیدگی ۱۵ آبان فاصله زاویه ای عطارد و خورشید ۲۳ درجه خواهد بود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 433399 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟