به گزارش رکنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، این ماه مصنوعی که در واقع یک ماهواره است، به جای این که انرژی موردنیاز برای روشنایی خیابان ها را از منابع موجود در سطح زمین تامین کند، پرتوهای نور خورشید را که از آن سوی زمین می تابند، منعکس می کند. برای انجام این کار لازم است از صفحات بازتابنده بزرگ با پوششی خاص استفاده شود.

به گفته متخصصان حامی این پروژه، انتظار می رود شدت نور حاصل از این ماهواره به هشت برابر نور ماه برسد. این ماهواره امکان کنترل دقیق نور و روشن کردن منطقه ای به عرض 10 تا 80 کیلومتر را در اختیار می گذارد. نور حاصل از این ماهواره موجب اختلال فعالیت شبانه جانوران نخواهد شد.

به گفته مسئولین شرکتی که مجری این پروژه است، فناوری های موردنیاز برای انجام این کار آماده شده و ماهواره نیز تا سال 2020 میلادی آماده پرتاب به فضا خواهد شد.

پیش از این نیز تلاش هایی برای انعکاس پرتوهای خورشید از فضا به سطح زمین صورت گرفته است که همه آن ها به دلیل مشکلات و دشواری های مکانیکی و فرآیند تولید، نا موفق بوده اند. با وجود این محققان معتقدند با تخصیص بودجه کافی و اجرای این پروژه قادرند برای اولین بار نور خورشید را به طور موثر بر سطح زمین منعکس کنند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 427665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟