اینترنت اشیا بلای جان انسان ها

یک پژوهش تازه نشان می دهد میزان امنیت اینترنت اشیا پایین تر از حدی است که قبلا تصور می شد و اگر مشکلات امنیتی ابزار و خدمات مبتنی بر آن برطرف نشود، مشکلات جدی در انتظار کاربران خواهد بود.

به گزارش  آسین ایج، این روزها بازار Store اینترنت اشیا با عرضه انبوهی از محصولات و لوازم قابل اتصال به اینترنت و برخی شبکه های محلی رونق گرفته و انتظار می رود در آینده به طور گسترده از لوازم خانگی و خودروهای متصل به اینترنت استفاده شود.

اما یک بررسی تازه نشان می دهد هکرها در آینده برای حمله به کشورها و زیرساخت های حیاتی آنها، ابزار و محصولات مبتنی بر اینترنت اشیا را انتخاب خواهند کرد. ۹۳ درصد از ۱۳۰ متخصص برجسته امنیتی که در کنفرانس امنیتی بلاک هت در لاس وگاس آمریکا حضور داشته اند، گفته اند که دولت های متخاصم به طور قطع شبکه های مبتنی بر اینترنت اشیا را در آینده مورد حمله قرار خواهند داد.

۴۰ درصد از این متخصصان نیز تصور می کنند ابزار و وسایل مبتنی بر اینترنت اشیا در دو بخش انرژی و بهداشت و درمان به اهداف اصلی حملات هکری مبدل می شوند.

پژوهشگران می گویند تلاش ها برای سوءاستفاده از اینترنت اشیا از هم اکنون آغاز شده و در سال های اخیر حتی شاهد حملات هکری به اجاق گازها، اسپیلیت ها، سیستم های تهویه مطبوع و خودروها نیز بوده ایم و این اقدامات موجب شده تا کنترل آنها از دست کاربران اصلی خارج شود. این حملات حتی گاهی به از کار افتادن نیروگاه های تامین برق منجر شده است.

محققان حاضر در کنفرانس امنیتی بلاک هت هشدار داده اند که چنین حملاتی در آینده پیچیده تر شده و حتی سیستم های تامین و توزیع آب را هم هدف می گیرند و لذا جان انسان ها را به خطر می اندازند و لذا از همین حالا باید برای ارتقای امنیت آنها برنامه ریزی شود.

 خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟