نخ‌های نانویی با خواص درمانی تولید شد

یک شرکت ایرانی با استفاده از نانوذرات برای نخستین بار موفق به تولید نخ‌هایی شد که خواص درمانی داشته و می توانند بخشی از انرژی حرارتی خارج شده از بدن را به پرتو فروسرخ تبدیل و با بازگرداندن آن به بدن، به بهبود سوخت و ساز بدن کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز: تارنمای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت که موفق به تولید نخ نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ با نام تجاری HEALTEX شده است، برای دستیابی به این موفقیت،گواهی نانومقیاس از سوی ستاد توسعه فناوری نانو را دریافت کرد.

پرتو فروسرخ قرن‌ها است که در طب سنتی شرقی برای درمان استفاده می‌شود و گرمای حاصل از امواج آن می‌تواند دردهای موضعی را رفع کرده و به افزایش سطح سلامتی Health کمک شایانی کند.

حال با تولید نخ‌های نایلون با قابلیت نشر پرتو فروسرخ از سوی یک شرکت ایرانی، می توان این روند درمانی را در کشو پیاده کرد به این معنا که در منسوجات تهیه شده از این نخ ها، نانوذرات سرامیکی با قابلیت انتشار پرتو فروسرخ می‌توانند با استفاده از تولید این نوع امواج رگ‌ها را بازتر کرده و موجب افزایش سرعت، مقدار و گردش خون در محل گرما دهی ‌شوند. در نتیجه با افزایش گردش خون، اکسیژن بیشتری به بافت بدن وارد می‌شود و این امر به افزایش سوخت و ساز بدن منتج می شود.

چنانچه این فرایند در بخش بزرگی از بدن که به واسطه یک لباس پوشیده شده باشد اتفاق بیافتد سبب افزایش گردش خون در سراسر بدن شده و اثرات مثبت یاد شده در کل بدن اتفاق می افتد. این امر سبب افزایش سطح اکسیژن موجود در خون، کاهش میزان اسید لاکتیک در زمان فعالیت های بدنی و کاهش تجمع چربی در بافت ها می شود.

پوشاک نهایی قادر خواهد بود بخشی از انرژی حرارتی خارج شده از بدن را که در فعالیت های روزمره در بدن به هدر می رود، به پرتو فروسرخ تبدیل کرده و آن را به بدن بازگرداند.

در حال حاضر از الیاف با قابلیت نشر پرتو فروسرخ در تهیه منسوجات کمک درمانی، منسوجات ورزشی، لباس کار و برخی منسوجات خانگی همچون کالای خواب استفاده می شود.

این شرکت ایرانی، فیلامنت‌های پلی‌نایلون و پلی‌استر و فیلامنت‌های نانوکامپوزیتی نایلون تولید می‌کند. در حال حاضر نخ های نایلون نانوکامپوزیتی ضد میکروب و نخ های نایلون و پلی استر خنک کننده نیز در این شرکت تولید می‌شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردی برای تنبیه وحشتناک دخترش را به دست قصاب محله داد+ عکس

اعتراف هولناک شیطان صفت 41 ساله

دردسر صیغه شدن زن تحصیلکرده 32 ساله با کارمند جوان شرکت

تجاوز وحشیانه به دختر بیمار 13 ساله توسط پرستار کثیف + 114 اعتراف تلخ

حجله عروسی برای این دختر آرزو شد!

شوهر پری سر میلاد را در خلوت زنش برید!

بی حیایی دوستان شوهر با سوسن در مقابل چشمان او

خودکشی مادر امیر پس از تن فروشی های 50 تومانی!

ثریا 50 ساله پسر جوان را به حجله برد!

لایو استوری مهدی قائدی با آهنگ بندری لب دریا / پیام تلخ مادر احمدرضا به بازیکن استقلال + فیلم و عکس

شوهرم خیلی سرد بود و من با جواد همخوابی کردم / می خواهم توبه کنم!

تجاوز به نوعروس تهرانی داخل پراید + عکس

وقتی وارد خانه شدم زنم با شاهرخ در برهنه در اتاق خواب بودند

 

کدخبر: 414192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟