شخصیت افراد از حرکات چشم قابل تشخیص است

 وقتی صحبت از رابطه انسان و ماشین می شود، مطمئنا کامپیوتر ها می توانند کمک بزرگی در راستای تشخیص شخصیت افرادی که با آنها سرو کار دارید یا دارند بکنند. بنابراین آنها می توانند با توجه به تایپ شخصیتی طرف مقابل پاسخ مناسب را ارائه دهند. به نظر می رسد تشخیص شخصیت افراد از حرکات چشم ! در آینده ای نزدیک به لطف سیستم های کامپیوتری و هوش مصنوعی امکانپذیر باشد ! در ادامه بخوانید » چگونه شناخت شخصیت افراد از روی دست خط شان امکان پذیر است؟

در یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه South Australia ، چهل دو نفر از افراد تیم آزمایش، با سیستم های ردیابی چشم قابل پوشیدن مورد بررسی قرار گرفتند. از این وسیله برای ضبط حرکات چشم افراد در کارهای روزمره ای که در زمان اقامت در کمپ دانشگاه انجام می دادند استفاده شد. تمام ۴۲ نفر نیز پرسشنامه ها را تکمیل کردند که این پرسشنامه ها معمولا برای تشخیص ویژگی های شخصیتی غالب در افراد مورد استفاده قرار می گیرند.

دانشمندان سپس دو مجموعه داده را با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای تشخیص اینکه آیا تمایل به حرکات خاص چشم با شخصیت های خاص همراه است، بررسی کردند. آنچه که آنها کشف کردند، این بود که بله، از ویژگی های شخصیتی “پنجگانه اصلی” ، حرکات معین و خاص چشم با چهار تیپ شخصیتی همخوانی دارد – روان‌رنجوری یا نوروتیسیزم (Neuroticisim)، درون‌گرایی و درون‌گرایی ( Extraversion and introversion)، باز و پذیرا بودن (agreeableness) و وفاداری Conscientiousness.

یکی از اعضای تیم تحقیقاتی دکتر توبیاس لوتشر می گوید: “مردم همیشه به دنبال خدمات پیشرفته و شخصی هستند.” “با این وجود، روبات ها و کامپیوترهای امروزی از نظر اجتماعی آگاه نیستند، بنابراین آنها نمی توانند با نشانه های غیر کلامی سازگار شوند. این تحقیق فرصت هایی برای توسعه روبات ها و رایانه ها را فراهم می کند تا آنها بتوانند طبیعی تر و بهتر در تفسیر سیگنال های اجتماعی عمل کنند”.

در این پروژه دانشمندانی از دانشگاه اشتوتگارت، دانشگاه فلیندرز و موسسه انفورماتیک Max Planck نیز حضور داشتند. یافته های آنها در مقاله ای است که اخیرا در مجله Frontiers in Human Neuroscience منتشر شده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این زن شیرازی جلوی دوربین کار وحشتناکی کرد! + جزییات

شیطنت های زن همسایه بچه های محل را جذب خود کرد!

مریم 18 ساله 80 هزار تومان می گرفت و کار تهرانی ها را راه می انداخت! + فیلم گفتگو

دوقلوهایی که در یک روز متولد و کشته شدند! +عکس

سردار قلابی پسرمُرده اش راهم شهید مدافع حرم جا می زد!/عجیب ترین دروغ ها!+تصویر

جزئیات آتش زدن 2 مأمور شهرداری در اهواز!

زن خیانتکار با پسر شوهرش همخوابی عاشقانه می کرد +عکس

سیمین برای یک سرپناه تن فروشی می کرد!

اعدام میثم و 5 مرد مخوف در مشهد + عکس

«حسین» بعد از 15 روز بعد از تولد همه را شوکه کرد! + عکس

عکس جنازه مردی برهنه با دستی در گچ! / این آبادانی کیست؟! + جزییات

دختری در سن بلوغ در خانه شیطانی شان ایدز گرفت! !+عکس

مرد جوان در اتوبوس شهری و جلوی چشم زنان مسافر شلوارش را در آورد ! +عکس

تجاوز وحشیانه مرد شیطان صفت به زن زیبا در تاریکی شب + عکس

 

کدخبر: 408369 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟