عمر تلسکوپ «کپلر» رو به پایان است!

سوخت تلسکوپ کپلر در حال اتمام و در نتیجه عمر آن نیز روبه پایان است. در همین راستا ناسا آن را در وضعیت خواب قرارداده است. دانشمندان با کمک اطلاعات این تلسکوپ۲۶۵۰ سیاره تایید شده کشف کردند.

به گزارش  ناسا، سوخت تلسکوپ فضایی کپلر در حال اتمام است. این بدان معناست که عمر تلکسوپ فضایی نیز در حال پایان است.

سازمان فضایی آمریکا اعلام کرد دوشنبه گذشته این تلسکوپ سیاره یاب را در وضعیت «خواب» قرار داده و فعال سازی کپلر در ماه آینده احتمالا به مصرف باقیمانده سوخت آن نیز منجر می شود.

ناسا در سال ۲۰۰۹ میلادی تلسکوپ کپلر را به فضا فرستاد تا درباره تعداد و تراکم سیارات در کهکشان راه شیری اطلاعاتی به دست آورد. بسیاری از دانشمندان با اطلاعات کپلر انبوهی از سیاره های خارج از منظومه شمسی را کشف کردند.

کپلر که ۹۴ میلیون مایل با زمین فاصله دارد فقط بخش کوچکی از کهکشان های همسایه را بررسی کرده، اما تلاش های آن به دانشمندان کمک کرد تا بیش از ۲۶۵۰ سیاره تایید شده را کشف کنند. این سیارات اندازه و اشکال مختلفی دارند.

به هرحال ناسا تصمیم دارد در اوایل آگوست کپلر را دوباره روشن کند و به آن دستور دهد تا آنتن خود را به سمت زمین برگرداند تا اطلاعات آخرین بررسی های آن دانلود شود. هنوز مشخص نیست تلسکوپ فضایی سوخت کافی برای انتقال تمام اطلاعات را دارد یا خیر.

به هرحال اگر این اطلاعات منتقل شود، ناسا تصمیم دارد نوزدهمین «کمپین مشاهده» را آغاز کند که بخشی از دومین ماموریت K۲ تلسکوپ کپلر به شمار می رود و در سال ۲۰۱۴ شروع شده است.

البته ناسا می دانست که سوخت کپلر بالاخره تمام می شود. هنگام آغاز ماموریت K۲ با توجه به مقدار سوخت پیش بینی می شد، تلسکوپ بتواند ۱۰ کمپین مشاهده را انجام دهد. بنابراین در حال حاضر ارسال اطلاعات به زمین با توجه به باقیمانده سوخت اهمیت بیشتری دارد.

 

کدخبر: 395868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟