کلید هوشمند خودرو با قابلیت دزدگیر

یک شرکت فناوری، برنامه‌ای توسعه داده است که می‌توان با استفاده از آن، درب خودرو را باز کرد و ایمنی بالایی هم دارد.

به گزارش  انگجت، کسانی که صاحب خودرویی از برندهای مربوطه هستند، می‌توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان سوئیچ ماشین استفاده کنند.

کنسرسیوم اتصال خودرو(CCC)، ترکیبی از برندهای معروف گوشی‌های هوشمند و خودرو را با توسعه یک برنامه ایمنی موسوم به "کلید دیجیتال"(Digital Key) به شما اجازه می‌دهد تا یک کلید مجازی برای خودروی خود دانلود کنید و توسط آن، درب خودرو را باز کنید، موتور را روشن کنید و حتی خودرو را در دسترس رانندگان دیگر بگذارید.

جای تعجب نیست که این فناوری بیش از هر چیز دیگری بر امنیت تمرکز دارد. روش کار بدین صورت است که تولیدکننده خودروی شما از یک سیستم معتبر و ایمن برای ارسال کلید دیجیتال به گوشی شما استفاده می‌کند که از NFC نزدیک برای اعطای دسترسی استفاده می‌کند.

بنابراین شما نمی‌توانید خودروی خود را از داخل خانه یا مسافت دور باز کنید، اما این کار باعث می‌شود که دزدان برای باز کردن خودروی شما نیاز به گوشی شما هم داشته باشند!

مدتی طول خواهد کشید تا شرکت‌های خودروسازی با این فناوری مطابقت پیدا کنند و آن را اجرا کنند، بنابراین روزهای نگه داشتن کلید ماشین در جیب هنوز سر نیامده است.

با این حال، عضویت کنسرسیوم نشان می‌دهد که کلید دیجیتال می‌تواند فراگیر شود.

اپل، ال‌جی و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این فناوری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. ضمن اینکه در آن طرف قضیه، شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌و، هیوندای و فولکس‌واگن نیز متعهد به انجام این کار شده‌اند.

همچنین صحبت از نسخه 2.0 این برنامه است که متعهد به سازگاری بیشتر بین خودروها و گوشی‌های هوشمند است و در سه ماهه اول سال 2019 عرضه خواهد شد.

با این برنامه به راحتی می‌توان کلیدهای رایج را کنار گذاشت و احتمالا جزو ضروری خودروهای آینده خواهد بود.

 

کدخبر: 391654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟