این شرکت ادعا می کند سیستم کاملا خودکار هواپیما سبب می شود هزینه های پرتاب کاسته و همزما ن تعداد آنها نیز افزوده شود. جی اسکایلوس مدیر ارشد اجرایی این شرکت می گوید: موشک-پهپاد Raven طوری طراحی می شود که هر ۱۸۰ دقیقه یک پرواز انجام دهد. حال آنکه موشک های دیگر در سال فقط می توانند چند بار پرتاب شوند.

به گفته او فاصله معمول میان فرود تا پرتاب دوباره یک هواپیمای تجاری بین ۳۰تا ۸۰ دقیقه است. Ravn نیز مانند یک هواپیمای تجاری عمل می کند. از سوی دیگر سیستم آن نیز بی سرنشین است و به این ترتیب عملیات های روی زمین نیاز به نیروی انسانی زیادی ندارد.

برنامه اتوپایلوت به نام Minni این موشک- پهپاد تا به حال ۶۴۰ آزمون شبیه سازی پرتاب را تکمیل کرده است. میان این شبیه سازی ها سیستم توانست مجموعه ای از ۳۰ ماهواره را در کمتر از ۳ ساعت پرتاب کند.

قسمت اول موشک- پهپاد شامل یک سیستم هواپیمایی بی سرنشین، خودکار و قابل استفاده است که می تواند با سرعت ۳۵۱۹ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. این قسمت می تواند موشک ها را از زمین و به آسمان ببرد. موشک ها نیز از دو بخش تشکیل می شوند. از منابع سوختی مختلف در این بخش ها استفاده می شود و بخش اول موشک با استفاده از یک سوخت مخصوص و بخش دوم با استفاده از اکسیژن مایع پرتاب می شوند.

اسکایلوس معتقد است با ۶ نیروی انسانی می توان عملیات پرتاب را انجام داد.

کدخبر: 390965 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟