مقابله با حملات هکری  با یک مودم وای فای

محققان دانشگاه "ام آی تی"(MIT) یک مودم وای-فای تولید کرده‌اند که بسته‌های اطلاعاتی را بین فرکانس‌های مختلف رادیویی تبادل می‌کند و سرعت حرکت این فرکانس‌ها به اندازه‌ای است که هکرها توانایی مقابله با آن را ندارند.

به گزارش  انگجت، محققان دانشگاه "ام آی تی"( MIT ) روشی برای مقابله با هکرهایی پیدا کردند که سعی در دریافت داده‌های حاصل از سیگنال‌های بی‌سیم دارند. در این روش، محققان مودمی تولید کردند که اطلاعات را بین فرکانس‌های رادیویی مختلف تبادل می‌کند.

به طور معمول،این روش موسوم به "پرش فرکانسی"(frequency hopping) است که هر بسته اطلاعاتی را به سراسر یک کانال رادیویی تصادفی ارسال می‌کند. معمولا این بسته‌های اطلاعاتی، هزاران بیت دارند و بسته‌های بزرگتر، با سرعتی آرام انتقال می‌یابند. سرعت کم این نقل و انتقال اطلاعاتی به نحوی است که هکرها را قادر می‌سازد تا در انتقال آن‌ها ممانعت ایجاد کنند.

این در حالی است که فرستنده‌ای که محققان "ام آی تی" ساخته‌اند، در هر میکروثانیه، هر بیت را به طور تصادفی طی هشتاد کانال مختلف انتقال می‌دهد. سرعت این انتقال به اندازه‌ای سریع است که هکرها توانایی مقابله با آن را نخواهند داشت.

این محققان همچنین نوع دیگری از پروتکل بیسیم)نوع جدید "وای فای"( WiFi) یا "بلوتوث") ارائه داده اند که پرش‌های فرکانسی سریع را پشتیبانی می‌کند. این دانشمندان مقاله تولید این فرستنده را در نشست سالانه امواج رادیویی "IEEE" ارائه خواهند داد که در پایان هفته جاری آغاز خواهد شد.

محققان خاطرنشان کردند این دستگاه می‌تواند دستگاه‌های پزشکی از قبیل دستگاه "تنظیم کننده ضربان قلب" و "پمپ انسولین"را نیز از حملات هکرها محافظت کند. این فرستنده همچنین می‌تواند دستگاه‌های هوشمند خانگی را نیز محافظت کند.

 

کدخبر: 387140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟