تولید جوهر امنیتی در گینس ثبت شد

رئیس پارک علم و فناوری زنجان از تولید یک جوهر امنیتی برای پاسپورت توسط یکی از شرکت های این پارک خبر داد که از جعل پاسپورت جلوگیری می کند.

داود مراد خانی  با اشاره به فعالیت های پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در کل کشور سه استان زنجان، سمنان و کرما ن دارای دو پارک هستند که یک پارک به صورت مستقل و یک پارک ذیل دانشگاه فعالیت می کند.

وی ادامه داد: هدف پارک علم و فناوری استان زنجان ارائه خدمات به همه دانشگاه ها، مراکز آموزشی و کارآفرینان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به این پارک گفت: پارک مذکور در راستای حمایت از جوانان ایجاد شده است، چون برای حمایت از آنان مرکز بودجه ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: استان زنجان دارای استعداد هایی است که می توان به استعداد کشاورزی، برق، الکترونیک، صنایع معدنی اشاره کرد و ما باید در راستای استعدادهای منطقه، پارک علم و فناوری زنجان را توسعه دهیم.

مرادخانی با بیان اینکه ما درپارک علم و فناوری به دنبال سود و ارزش افزوده بیشتر هستیم، خاطرنشان کرد: این ارزش افزوده رخ نمی دهد، مگر اینکه جوانان، دانشجویان و نخبگان با استعداد را شناسایی کرده و اگر چنین دانشجویی نبود آن را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف من در پارک علم و فناوری تولید ثروت و اشتغال است، ادامه داد: ما در فرهنگ سازی کارآفرینی و شناسایی استارتاپ ها عقب افتاده ایم.

مراد خانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تولید اشتغال و ثروت را داشته باشیم به هدف مان در پارک علم و فناوری رسیده ایم، جنس تولید ثروت پارک ها از جنس کارآفرینی است و اگر ما زرنگ باشیم کارآفرین تولید می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: در حال حاضر ۳۲ شرکت در پارک علم و فناوری استان زنجان مسقر شده اند این درحالی است که بیش از یک سال از عمر این پارک نگذشته، پارک هایی هستند که همزمان با پارک زنجان راه اندازی شده اند ولی هنوز دو شرکت بیشتر نتوانسه اند مستقر کنند.

وی افزود: برای تربیت دانشجویان کار آفرین اقداماتی انجام داده ایم که می توان به برگزاری دوره کار آفرینی کسب و کار در دانشگاه ها اشاره کرد که از بین این دوره ها استارتاپ ها بیرون می آیند، اگر استارتاپی به من مراجعه نمی شود خودم دنبال آن رفته و تربیت می کنم و استارتاپی را می آورم که مورد نیاز است.

مراد خانی با بیان اینکه دراین ۳۲ شرکت مستقر در پارک علم و فناوری زنجان ۵۷۰ نفر اشتغال دارند، افزود: برنامه ما این است که از امکانات و زیر ساخت های شهرمان برای توسعه اهداف پارک استفاده کنیم برهمین اساس تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای ها منعقد کرده ایم تا از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی آنها استفاده کنیم.

وی به برخی از خروجی های شرکت های پارک علم و فناوری استان زنجان اشاره کرد و افزود: ما اینجا شرکت های مختلفی داریم به عنوان مثال شرکتی داریم که در زمینه تولید سازه های بتن پلیمری کار می کند که بزرگترین مخزن بتن پلیمری را تولید خواهد کرد که در گینس ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: یک از شرکت های ما در زمینه جوهر پرینتر فعالیت می کند که این شرکت با یک شرکت کانادایی ۴۸ میلیون دلار قرارداد بسته است و به عراق و ارمنستان صادرات دارد.

مراد خانی افزود: این شرکت یک جوهر پاسپورت تولید کرده که از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت است و نمی توان این پاسپورت را جعل کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از شرکت های ما رنگدانه آبی تولید کرده است در حال حاضر۷۰۰ میلیارد تومان برای واردات رنگدانه آبی برای صنعت رنگمان هزینه می شود، همچنین ۲ شرکت داریم که در صنعت پوشاک نانو کار می کنند.

 

کدخبر: 379343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟