سرویس دهی در کافی شاپ ها توسط ربات ها

روزهای ایستادن در صف طولانی کافی شاپ در حال پایان است. اکنون محققان یک دستگاه به نام " Café X" طراحی کرده‌اند. این دستگاه همراه با یک بازوی رباتیک میتسوبیشی و با حرکات از پیش تعریف شده مانند گرفتن فنجان و ریختن نوشیدنی طراحی شده است.

به گزارش  دیلی‌میل، این ربات به تنهایی می‌تواند 120 فنجان قهوه در یک ساعت درست کند و اساسا یک کافه کاملا کاربردی است. این ربات در روز بین 300 تا 400 فنجان قهوه را پر می‌کند. قیمت این ربات باریستا تنها 25 هزار دلار است.

شرکت فناوری‌های Cafe X از نخستین کیوسک خود سال گذشته در سانفرانسیسکو رونمایی کرد که شامل یادگیری ماشین و رباتیک بود.

"ویکتوریا اسلکر" (Victoria Slaker)، معاون طراحی شرکت cafe X گفت: ما تلاش نمی‌کنیم که این ربات جایگزین باریستاها شود.

اما ما تصمیم گرفتیم تا یک چیز زیباتر و جالب‌تر از یک دستگاه فروش استاندارد که می‌تواند یک قهوه درست کند، تولید کنیم.

"هنری هو"(Henry Hu)، مخترع 24 ساله این ربات گفت: ما می‌دانستیم که یک ربات می‌تواند یک فنجان قهوه استثنایی ایجاد کند، اما ما همچنین می‌خواستیم یک ربات که ظاهرش جالب و دوستانه است تولید کنیم.

این ربات در یک کیوسک بزرگ مانند آکواریوم با یک پنجره بزرگ ساخته شده از "پلکسی گلاس"(نوعی شیشه) قرار گرفته است.

و برای انجام یک مجموعه از کارهای از پیش تعریف شده شامل گرفتن یک فنجان، ریختن نوشیدنی و ارائه سفارش به مشتری، طراحی شده است.

مشتریان می‌توانند نوشیدنی‌های خود را به دو روش سفارش دهند: رفتن به کیوسک و یا از طریق تلفن همراه شان.

هنگام سفارش در کافه، مشتری‌ها به سادگی می‌توانند سفارش خود را روی تبلت بنویسند و در کمتر از یک دقیقه این ربات سفارش‌شان را تحویل می‌دهد.

Café X همچنین یک سیستم را برای مشتری‌هایی که از دستگاه‌های تلفن همراه خود سفارش می‌دهند توسعه داده است به طوریکه مشتری‌ها قبل از سفارش می‌بایست شماره سفارش 4 رقمی نوشیدنی که می‌خواهند را از طریق پیام متنی یا اپلیکیشن موبایل Cafe X که برای سیستم عامل های برای iOS و Android موجود است، ارسال کنند.

هو گفت: Café X قادر به آماده سازی بین 100 تا 120 نوشیدنی در یک ساعت است. ما قصد داریم دومین کیوسک را در ماه فوریه سال 2019 در سانفرانسیسکو افتتاح کنیم.

 

کدخبر: 378827 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟