نشست های کاری هوشمندسازی می شود

مایکروسافت به تازگی و در جریان برگزاری نشست توسعه دهندگان خود موسوم به بیلد جزئیات حیرت آوری از فناوری هوش مصنوعی خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

به گزارش ورج، تعقیب جزئیات نشست ها و اظهارات بیان شده توسط افراد مختلف در نشست های کاری و حرفه ای کاری دشوار و طاقت فرساست، اما سخت افزار جدید مایکروسافت جمع بندی، ارزیابی و دسته بندی حجم زیاد اطلاعات ارائه شده در این نشستها را تسهیل می کند.

این سخت افزار متشکل از یک دوربین ۳۶۰ درجه و یک میکروفون است که تمامی صحبت ها و اظهارنظرهای افراد حاضر در یک نشست را با دقت کامل ثبت و ذخیره سازی می کند. مایکروسافت در تلاش است تا قابلیت ترجمه را هم از طریق اسکایپ به این سخت افزار بیفزاید تا در صورت برگزاری جلسات میان افرادی با زبان های مختلف نیز ردگیری جزئیات آنها تسهیل شود.

سخت افزار هوش مصنوعی مذکور با دسته بندی و تحلیل صحبت های حضار، داده هایی را به نرم افزارهای مرتبط مایکروسافت تزریق می کند. به عنوان مثال اگر فردی بگوید من هفته آینده این موضوع را با همراهی شما پیگیری می کنم، سخت افزار مذکور پیام های هشداری را به برنامه Microsoft Teams که یک نرم افزار گپ گروهی حرفه ای و زیر مجموعه برنامه آفیس ۳۶۵ درجه است، ارسال می کند. همچنین برنامه کورتانا نیز همین خدمات را از طریق ویندوز ۱۰ ارائه خواهد کرد.

البته هنوز همه ویژگی ها و امکانات این سخت افزار هوش مصنوعی مشخص و اعلام نشده، اما گفته می شود مایکروسافت درصدد ارائه خدمات یادشده در نیمه اول سال ۲۰۱۸ است.

کدخبر: 378743 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟