چرنوبیل شناور سفر دریایی خود را استارت زد

نخستین نیروگاه برق هسته ای شناور دنیا که در روسیه ساخته شده، سفر دریایی خود را آغاز کرد. این نیروگاه «تایتانیک هسته ای» لقب گرفته است.

به گزارش ایندپندنت، نیروگاه برق هسته ای شناور روسیه نخستین سفر دریایی خود را آغاز کرد.حافظان محیط زیست این نیروگاه را «تایتانیک هسته ای» لقب داده اند.

نیروگاه مذکور به نام Akademik Lomonosov در بندر سن پترزبورگ پهلو گرفته بود. شرکت انرژی Rosatom صاحب این نیروگاه شناور است که اعلام کرده این کشتی پس از گذر از دریای بالتیک به مقری در مورمانسک (شهری در روسیه) می رود.

این نخستین نیروگاه شناور جهان به حساب می آید. قرار است Akademik Lomonosov نخست سوخت هسته ای بارگیری می کند و در سال ۲۰۱۹ به بندر قطبی Pevek می رود و در آنجا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

البته گروه های حفاظت از محیط زیست به شدت از این پروژه انتقاد کرده اند. حتی گروه Greenpeace آن را «چرنوبیل شناور» نامیده است.

به گفته کارشناسان محیط زیست وجود رئاکتورهای اتمی در اطراف اقیانوس تهدیدی آشکار برای محیط زیست است. این مناطق از هم اکنون به دلیل گرمایش جهانی تحت فشار هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 376515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟