فیس بوک در هند کارمند استخدام می کند

فیس بوک که به علت نقض حریم شخصی کاربران در آمریکا با انتقادهای فزاینده مواجه است، برای شناسایی و حذف اخبار جعلی منتشر شده در کشور هند مجبور به استخدام کارمند شده است.

به گزارش دیجیتال ترندز، فیس بوک در کشور هند صدها میلیون کاربر دارد و همین مساله موجب شده تا انتشار اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی هند رایج شده باشد و همین مساله به چالشی جدی در هند مبدل شده است.

فیس بوک که پیش از این برای مقابله با انتشار اخبار جعلی مرتبط با کشور آلمان نیروی انسانی متخصص استخدام کرده بود، این بار هم مجبور به اقدام مشابهی در هند شده است.

این شبکه اجتماعی به همین منظور با یک مجموعه روزنامه نگاری مستقل در هند به نام BOOM همکاری می کند که وظیفه آن کنترل اخبار انگلیسی مشکوک در فیس بوک برای حذف موارد جعلی و دروغین است.

این مجموعه تنها اخباری را کنترل خواهد کرد که توسط دیگر کاربران به عنوان اخبار دروغین و جعلی علامت گذاری شده اند و در صورت کسب اطمینان آنها را حذف خواهد نمود. اخباری که توسط کارکنان این مجموعه جعلی تشخیص داده شوند به سرعت از فید خبری همه کاربران هم حذف می شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟