ساخت اپلیکیشنی که موسیقی افکار فرد را حدس می زند

محققان موفق شده اند با کمک الگوریتم یادگیری عمیق، فعالیت مغزی یک پیانیست را بررسی و با صحت ۵۰ درصد، نوت های موسیقی را در افکار او پیش بینی کنند.

به گزارش دیجیتال ترندز، با وجوداپلیکیشن های متعدد در بازار Store بسیاری سعی دارند اپلیکیشنی بسازند که بتواند قطعه موسیقی را براساس افکار فرد بسازد. درهمین راستا محققان دانشگاه برکلی کالیفرنیا نیز تحقیقاتی انجام داده اند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی، برایان پالسی و همکارانش با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق و فعالیت مغز انسان (که با کمک الکترودها سنجیده می شود) افکار انسان را به سخنرانی دیجیتالی تبدیل کردند. این مهم با تحلیل امواج مغزی فرد هنگام صحبت کردن و برای رمزگشایی میان سخن گفتن و فعالیت مغزی انجام شد.

این گروه اکنون تحقیقات خود را ادامه داده ویافته های خود را برای موسیقی به کار برده است. آنها توانستند با بررسی فعالیت مغزی یک پیانیست با صحت ۵۰ درصد نوت های موجود در افکار او را پیش بینی کنند.

برای این منظور محققان فعالیت مغزی او هنگام پخش موسیقی با یک کیبورد الکترونیک را ثبت کردند. به این ترتیب توانستند الگوهای مغزی و نوت ها را با یکدیگر همخوان کنند. سپس این آزمایش را تکرار کردند اما این بار صوت کیبورد را خاموش کردند و از موسیقیدان خواستند تا نوت های نواخته شده را تصور کند. محققان با این آزمایش توانستند الگوریتم پیش بینی موسیقی خود را بسازند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373941 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟