تولید پیشرانه یورو ۵ و یورو ۶، با همکاری فاو چین در ایران

برات قبادیان در حاشیه نشست مشترک با مدیران شرکت خودروسازی فاو (FAW) تولیدکننده‌ی خودروهای بسترن به خبرنگاران گفت :

موضوع استانداردهای صنعت خودرو به ویژه قوای محرکه مثل موتور برای ما مهم است چرا که قبلا در حوزه موتور خودرو یورو ۲ را داشتیم و بعد از آن برای یور, ۴ و ۵ و ۶ در صدد ساخت و انتقال تکنولوژی هستیم.

شرکت فاو، برندی است که تکنولوژی ساخت موتور را در تمام کلاسهای خودروی سواری، تجاری و حمل و نقل دارد و بنابر این در انتقال تکنولوژی برای کشور ما مفید است. این قرارداد چند ویژگی و دستاورد ویژه دارد که اولین بخش آن انتقال تکنولوژی است و نیز سرمایه گذاری که از طرف ایرانی شرکت مشترک تاسیس می کنند و علاوه بر انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی بحث اشتغال و تولید هم بسیارمهم است

تولید پیشرانه یورو ۵ و یورو ۶، با همکاری فاو چین در ایران

معاون آموزش ، تحقیقات و فناوری وزارت صنعت، درباره‌ی زمان تولید پیشرانه‌های یورو ۵ و یورو ۶ در ایران تصریح کرد:

نکته دیگر پیاده سازی استاندارد یورو ۶ است که قرار است این شرکت چینی استاندارد ۵ را در اختیار ما قرار دهد و یورو ۶ را هم در یک زمان مشخص برای موتورهای خودروهای ساخت داخل ما اجرایی کند . شرکت فاو قول داده است کار را با ۱۰۰ هزار دستگاه موتور در تمام کلاسهای خودرویی شروع کند وبرای آینده این را به نتیجه مطلوب می رساند.

آغاز عملیات اجرایی و تولید موتورهای یورو ۵، ظرف ۹ ماه تا یکسال آینده است. این پروژه ، پروژه ملی و اساسی خواهد بود که مزایای ویژه ای برای ما به دنبال دارد.

تولید پیشرانه یورو ۵ و یورو ۶، با همکاری فاو چین در ایران

قبادیان با تشریح سابقه فعالیت شرکت فاو در ایران گفت :

این شرکت قبلا هم با بخشهای خودرویی شرکتهای داخلی در حال کار بوده است اما تا الان بحث انتقال تکنولوژی مطرح نبوده و این جلسه پایه کاری برای آینده خواهد بود. طی روزهای آینده قرار این پروژه نهایی می شود و درحال مشخص مکان تاسیس شرکت مشترک هستیم.

گروه خودروسازی فاو، یکی از قدیمی‌ترین صنایع چین با قدمت ۶۴ سال است که علاوه بر تولید سواری، انواع کامیون، اتوبوس و قوای محرک تولید می‌کند. محصولات این شرکت، با برند بسترن و مدل‌های B30، B50، همراه چند نمونه کامیون و کشنده‌ی تریلر در ایران حضور دارند. نماینده‌ی تولید و فروش خودروهای فاو در کشور، بهمن خودرو است و شرکت سیباموتور هم، به عنوان نماینده‌ی وسایل نقلیه‌ی سنگین با این شرکت چینی همکاری دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 372358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟