موتور هیبریدی موشک "یونیتی" تا ارتفاع 25 هزار متری پرواز کرد

موتور هیبریدی موشک "یونیتی" در اولین پرواز خود، ابتدا به سرعت نزدیک به سرعت صوت و سپس فراتر از سرعت صوت تا ارتفاع بیش از 25 هزار متری پرواز کرد.

به گزارش گیزمگ، هواپیمای فضایی مسافربری "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) با عملیاتی کردن موتور موشکی شیمیایی خود برای اولین بار بر فراز کوه‌های سیرا نوادا در کالیفرنیا، یک گام به بردن توریست به فضا نزدیک شد.

این فضاپیمای 18 متری از پایگاه "موهاوی" توسط هواپیمای مادر موسوم به "WhiteKnightTwo" که نام "VMS Eve" نیز شناخته می‌شود به ارتفاع 14 هزار متری برده و رها شد.موتور هیبرید این فضاپیما، چند ثانیه پس از رها شدن روشن شد در عرض 30 ثانیه به سرعت 2290 کیلومتر در ساعت رسید.

این موتور که از یک پلاگ سوخت جامد پلاستیکی موشک و اکسید نیتروژن به عنوان یک اکسید کننده استفاده می‌کند، فضاپیما را تا ارتفاع 25 هزار متری بالا برد.پس از اتمام سوخت و خاموش شدن موتور، دو باله "یونیتی" به صورت 60 درجه قرار گرفت که منجر به کاهش سرعت برای فرود روی زمین شد.

باله‌ها در ارتفاع 15 هزار متری جمع شدند و "یونیتی" به آرامی فرود آمد."ویرجین گلکتیک" پس از وقوع سانحه برای فضاپیمای "VSS Enterprise" در سال 2014، دستگاه‌های ایمنی جدیدی را توسعه داده است.پرواز امروز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مدت زمان کارکرد موتور موشک، سرعت و ارتفاع را نشان داد و "یونیتی" اکنون به برنامه آزمایشی نهایی خود وارد می‌شود.در عین حال، مهندسان در حال مطالعه داده‌های دورسنجی و ضبط شده در مورد عملکرد پرواز، موتور و فضاپیما هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 371064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟