شناسایی مشکلات حرکتی با فناوری هوشمند در 20 دقیقه

انسان ها از نظر نحوه سخن گفتن، نگاه کردن و راه رفتن با یکدیگر تفاوت هایی دارند و برخی از آنها در زمینه حرکت و قدم برداشتن دارای مشکلاتی جدی هستند.

به گزارش انگجت، شناسایی و حل این مشکلات برای پزشکان کار ساده ای نیست و نیاز به آزمایش ها و بررسی های فراوان دارد. اما استفاده از فناوری های هوشمند و طراحی الگوریتم های فراگیر به همین منظور می تواند تا حدی به رفع مشکلات یادشده کمک کند.

گروهی از محققان دانشگاه هاروارد باهمکاری یکدیگر موفق به ابداع الگوریتمی شده اند که بعد از ۲۰ دقیقه راه رفتن یک فرد نیازها و اشکالات حرکتی وی را مشخص می کند و تحلیل دقیقی در این زمینه ارائه می دهد.

به عنوان مثال اگر فردی به علت مشکلات حرکتی از برخی اقلام و پوشش های کمکی مانند زانوبند استفاده کند، استفاده از الگوریتم یادشده به وی نشان خواهد داد که زانوبند یادشده در عمل تا چه حد به حل مشکل زانوی وی کمک کرده و در حال تصحیح وضعیت راه رفتن اوست.

بررسی راه رفتن کاربر از طریق این الگوریتم با پوشیدن یک شلوار کوتاه مجهز به برخی اقلام الکترونیک و حسگرهای متعدد صورت می گیرد. این ابزار وضعیت تنفس، شرایط روحی و روانی و برای شاخص های دیگر را نیز در مدت ۲۰ دقیقه بررسی می کنند و پس از پایان این مدت تحلیل سیستم در مورد وضعیت تحرک فرد آماده خواهد بود. استفاده از این روش درمانی به کاهش ۱۷ درصدی سوخت و ساز بدن به علت تصحیح شیوه راه رفتن منجر می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 364122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟