قدیمی ترین فضانورد ناسا به علت ذات الریه درگذشت

جان یانگ، کهنه کارترین فضانورد ناسا در سن ۸۷ سالگی درگذشت.به گزارش واشنگتن پست، جان یانگ، کهنه کارترین فضانورد ناسا که روی ماه راه رفت و فرماندهی نخستین شاتل فضایی را بر عهده داشت در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

ناسا دلیل مرگ او را مشکلات ناشی از ذات الریه اعلام کرد. یانگ ۴۲ سال از عمر خود را در برنامه های فضایی سپری کرد و تنها فضانوردی بود که در سفرهای Gemini، آپولو و برنامه های دیگر شاتل فضایی به آسمان رفت.

همچنین او یکی از ۱۲ فضانوردی بود که روی ماه قدم گذاشتند. یانگ و فضانوردی به نام چارلز دوک مسافتی ۱۶ مایلی را با وسیله نقلیه روی ماه طی کردند و بیش از ۲۰۰ پوند نمونه از خاک و سنگ های این ستاره را جمع آوری کردند.

همچنین او بخشی از ماموریت فضایی دونفره در سال ۱۹۵۶ به نام Gemini۳بود. در سال ۱۹۶۹ او رهبری فضاپیمای آپولو ۱۰ را بر عهده داشت. در سال ۱۹۷۲ او فرمانده آپولو ۱۶ و یکی از ۱۲ نفری بود که روی ماه قدم گذاشت.

یانگ در اوایل فعالیت خود در ناسا، در برنامه آزمایش غذاهای یخ زده در ماموریت های فضایی شرکت کرد. او در نخستین ماموریت خود یک ساندویچ را به طور مخفیانه به داخل فضاپیما بردو به عنوان شوخی به همسفر خود داد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344724 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟