این بازوی رباطی به انسان ها کمک می کند

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید بازوی رباطی شده است که به انسان کمک شایانی می‌کند.شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.یکی از محصولات دانش‌بنیان، بازوی رباط است که کمک بسیار زیادی به انسان‌ها در حوزه آموزش و صنعت می‌کند.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این رباط و کارایی آن، اظهار کرد: از این رباط در دانشگاه‌ها و مراکز صنایع استفاده می‌شود. برای اینکه دانشجویان بحث تئوری و نظری را در کنار یکدیگر درک کنند، از این رباط استفاده می‌شود. برای مثال دانشجویان رشته برق درسی تحت عنوان کنترل خطی دارند که به کمک عملکرد این دستگاه می‌توانند به صورت کامل و جامع‌تری با درسشان‌ آشنا شوند.

وی با اشاره به این موضوع که کارایی این رباط در صنعت بسیار زیاد است، تصریح کرد: برای برداشتن و شناسایی اجسام و همچنین برای انتقال آنها به سمتی دیگر از این رباط استفاده می‌شود. گاهی در صنایع پیش‌ می آید که انسان نمی‌تواند به طور مستقیم از دست خودش استفاده کند، لذا در اینجا این بازوی رباط به کمک انسان‌ها می‌آید.

مدیر این شرکت دانش‌بنیان در خصوص تعداد دانشگاه‌ها و صنا‌یعی که از این رباط استفاده می‌کنند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه دانشگاه کشور از این رباط در بحث تدریس استفاده می‌کنند، اما به دلیل آنکه این رباط کار خود را به تازگی شروع کرده است هنوز نتوانسته به صنایع زیادی وارد شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟