ترسناک ترین ماموریت 2 فضانورد در بیرون از فضاپیما + فیلم و تصاویر

در روز جمعه 28 مهر ماه سال جاری، «جویی آکابا» (Joe Acaba)، فضانورد ناسا به همراه فرمانده «رندی برسنیک» (Randy Bresnik) اقدام به تعویض یکی از دوربین های خراب ایستگاه فضایی کردند که روی یک بازوی رباتیک قرار گرفته بود و آنها در حین این عملیات با مخاطرات ترسناکی نیز روبرو شدند.

قابلیت های ایمنی تسمه و جت پک برای حفظ اتصال فضانوردان

تصویر ضبط شده از ویدیو های ناسا که آکابا را در حین پیاده روی فضایی نشان می دهد.


در حین این مأموریت، یکی از تسمه های مخصوصی که آکابا را به ایستگاه متصل نگه می داشت در شرف جدایی بود. پس از آن نیز جت پک مخصوص لباس فضانوردی آکابا به مشکل برخورد.

قابلیت های ایمنی تسمه و جت پک برای حفظ اتصال فضانوردان

آکابا تنها یک ساعت پس از پیاده روی فضایی خود، یکی از تسمه ها را که با رنگ قرمز در تصویر مشخص است ، تعویض کرده بود.

 فضا نوردان از چند تسمه ایمنی برای متصل نگه داشتن خود به ایستگاه استفاده می کنند تا در صورت پاره یا جدا شدن احتمالی یکی از آنها، همچنان اتصال خود با ایستگاه را حفظ کند. همچنین جت پک های پشت فضانوردان نیز به آنها کمک می کند تا در صورت جدا شدن احتمالی از این اقامتگاه فضایی، بتوانند خود را حرکت داده و به ایستگاه نزدیک نمایند.


لازم به ذکر است که دوربینی که قرار بود در این مأموریت تعویض شود، دو هفته قبل نصب شده بود که  به دلیل مشکلات فنی، تصاویر ناواضح و تاری را ارسال می کرد.قابلیت های ایمنی تسمه و جت پک برای حفظ اتصال فضانوردان فضانورد آکابا در حال انجام مأموریت


این ماموریت در کل 6 ساعت به طول انجامید و آکابا موفق شد دوربین را با موفقیت تعویض کرده و بازویی را که دوربین روی آن قرار گرفته بود  روغن کاری کند. ویدیوی ضبط شده با دوربین جدید را ببینید.


برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
کدخبر: 319250 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟