جلوگیری از جعل "صدا" با فناوری جدید

به گزارش گیزمگ، صداهای ما به طور فزاینده‌ای برای شناسایی‌های بیومتریک مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با این حال عاری از خطا نیستند. به عنوان مثال، افراد می‌توانند با ویرایش یا تقلید از صدای ما، آن را جعل کنند.

این فناوری که VAuth نام داشته و توسط یک تیم به رهبری پروفسور کانگ شین، توسعه یافته است، می‌تواند به شکل گردنبند، هدفون یا قطعه‌ای که به عینک متصل می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

این فناوری در هر شکلی که باشد شامل یک شتاب‌سنج می‌شود که ارتعاشات ظریف در پوست چهره، گلو و قفسه سینه کاربر را به هنگام صحبت کردن تشخیص می‌دهد.

مطابقت این ارتعاشات دقیق با صداهای خاص، یک امضا و اثر انگشت محسوب شده و برای هر نفر منحصر به فرد است.Vauth می‌تواند با روش‌های معمولی شناسایی صدا ترکیب شود تا یک سیستم ترکیبی بسیار امن ایجاد شود.

نتایج آزمایشات آزمایشگاهی که بر روی 18 نفر با 30 فرمان صوتی انجام شد نشان می‌دهد که Vauth می‌تواند با دقت 97 درصدی صداها را شناسایی کند.

این دانشگاه درخواست خود را برای ثبت این اختراع ارائه کرده و برای تجاری سازی این فناوری به دنبال شرکای تجاری می‌گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318103 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟