تولید 50 درصدی محصولات فناوری با حمایت دولت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، درصد محصولات با فناوری بالا باید در سال 1400 به 50 درصد برسد.

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین دوره از جشنواره تقدیر از برترین شرکت‌های فناوری نانو که امروز در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد با اشاره به این موضوع که مجلس شورای اسلامی در سال‌های گذشته گام‌های بزرگی را در جهت ارتباط تنگاتنگ بین فضاهای کسب و کار و علمی برقرار کرده است اظهار کرد: احکام انقلابی در مجلس تصویب کردیم و ریل‌گذاری مناسبی برقرار شد تا دو رشته صنعت و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند تا باعث ارتقای جایگاه ایران شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشور ما در بحث مقاله نویسی در نانو بسیار موفق بوده و از این جهت اوضاع خوبی داریم اما نتوانسته‌ایم به همان میزان که مقالات را تولید کرده‌ایم به حوزه تجاری‌سازی هم وارد شویم و بازاریابی را انجام دهیم.

وی با اشاره به این موضوع که در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به حمایت‌هایی شده است اظهار کرد: بر اساس ماده 65 و 66 برنامه ششم توسعه درصد محصولات با فناوری بالا باید در سال 1400 به 50 درصد برسد و تولیدات محصولات با فناوری بالا از تولید ناخالص ملی رتبه صادراتش باید به رتبه 3 برسد. در احکام متعددی دولت را مکلف کردیم که برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کند.

زاهدی تصریح کرد: ارتباطی که بین دانشگاه و دستگاه‌های کشور باشد فضایی را ایجاد می‌کند که بنگاه‌ها و صنایع در کارها دخیل شوند تا شرکت‌ها در پرداخت مالیاتشان بی‌نیاز شوند به این صورت که با دانشگاه‌ها قراردادی را امضا می‌کنند و این قرارداد به جای مالیات پرداختن است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر شرکت‌های دانش بنیان حمایت جدی شوند و به جوانان بها داده شود یقین دارم که می‌توانیم از جایگاه ششمی که حال در آن قرار داریم به جایگاه سوم در جهان برسیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

کدخبر: 313912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟