ایران در حوزه نانو در دنیا رتبه چهارم را دارد

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: تجاری سازی محصولات فضایی اولویت معاونت علمی ریاست جمهوری است.

فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگاه فضایی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به جایگاه حوزه نا‌نو ایران در دنیا گفت: در هفت ماه نخست سال از لحاظ تعداد مقالات در حوزه نا‌نو رتبه چهارم را کسب کردیم که این افتخار بزرگی برا کشور ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فروش شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو‌ جهش خوبی داشته است. در سال گذشته به بیش از 800 میلیارد تومان فروش در حوزه نانوتکنو‌لوژی رسیدیم که نشان می‌دهد در حوزه تجاری سازی تکنولوژی نا‌نو اتفاقات خوی در کشور افتاده است.

ستاری با بیان اینکه سال گذشته بیشتری میزان رشد در تعداد مقالات نا‌نو در دنیا را داشتیم افزود: بعد از یک بازه زمانی 3 ساله که روند رشد علمی کند شده بود سال گذشته 20 درصد در تعداد مقالات رشد داشتیم.

وی عنوان کرد: قطعا تجربیات ستاد نا‌نو می‌تواند در اختیار سایر ستادهای علمی قرار گیرد زیرا ستاد نا‌نو ساختار محکم و سابقه طولانی دارد همچنین تغییرات جدی مدیریتی در آن رخ نداده است و با شیب مناسبی حرکت می‌کند.

ستاری با بیان اینکه در حوزه فضایی اتفاقات خوبی در بخش فضایی رخ داده است گفت: نگرش جدید سرویس دهی خدمات در بخش‌های مختلف در حوزه فضایی ایجاد شده است که سرویس‌های مختلفی به بخش‌های مختلف کشور می‌دهند.

وی ادامه داد: پژوهشگاه فضایی ایران در رشد فناوری فضایی کشور نقش ویژه‌ای داشته است البته علاوه بر این پژوهشگاه پژوهشکده‌های اقمار‌ی دیگر در سراسر کشور سرویس‌های خوبی را در حوزه فضایی به بخش‌های مختلف کشور ارائه می‌دهند.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: تجاری سازی محصولات فضایی از اولویت‌های معاونت علمی کشور است همچنین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به خصوص در حوزه سرویس دهی خدمات کشاورزی و صنعتی مورد نظر ماست و اکنون در حال پیگیری این دو موضع هستیم.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟