راز موفقیت گوگل پیکسل ۲ در مقایسه با پرچم‌داران دیگر چیست؟

با معرفی تلفن‌های هوشمند گوگل، این شرکت، توضیحاتی در رابطه با ویژگی های Pixel 2 و Pixel 2 XL ارائه داد. حال، علاقه‌مندان شدیداً منتظر عرضه این دو مدل به بازار Storeهستند. جالب است بدانید گوگل هنگام رونمایی از پرچمداران خود، به مهم ترین ویژگی Pixel 2 و پیکسل ایکس ال اشاره چندانی نکرده است.
هر زمانی که خواستید موبایل بخرید، صرف نظر از اینکه موبایل مورد نظر، ساخت کدام برند است، حتماً نظرات کاربران را در مورد آن مدل مطالعه کنید. این نظرات، اطلاعات بسیاری به شما می‌دهند. یکی از کاربران اطلاعاتی در مورد این دو پرچم‌دار گوگل در اختیار سایرین گذاشت که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
گفته می‌شود سیستم‌عامل‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL اندیروید اوریو است، اما گوگل برای محصولات خود سه آپدیت در نظر گرفته که این آپدیت‌ها شامل سیستم‌ عامل اندروید P، Q و R می‌شود.
حال، بسیاری بر این باورند که قیمت این مدل‌ها بسیار بالا است، اما با این ویژگی منحصربه‌فرد، مشتریان یک موبایل گران می‌خرند که تا ۳ سال، بهترین خدمات نرم‌افزاری دریافت می‌کند.
لازم به ذکر ست گوگل به صورت رایگان همراه با این مدل‌ها، اسپیکرهای هوشمند Home Mini به خریداران، هدیه می‌دهد.

گوگل در مراسم معرفی محصولات خود از اولین هدفون بی‌سیم این شرکت موسوم به هدفون پیکسل بادز (Pixel Buds) پرده برداشت که قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود.

هدفون پیکسل بادز که به شکل گرد طراحی شده است، چندین کنترل حرکتی مثل سوایپ یا لمس برای تغییر آهنگ، پاسخگویی به تماس‌های تلفنی یا تنظیم میزان بلندی صدا دارد. با لمس گوشی سمت راست Pixel Buds، دستیار شخصی گوگل فعال می‌شود که برای مسیریابی، ثبت یادآوری‌های جدید یا دسترسی به موسیقی و پیغام‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که این هدفون با هر بار شارژ تا پنج ساعت کار می‌کند.

درست مثل تلفن‌های پیکسل، هدفون پیکسل بادز نیز در سه رنگ سیاه، سفید و آبی به بازار می‌آیند. قیمت این دستگاه ۱۵۹ دلار خواهد بود. گفته می‌شود در فروشگاه آنلاین گوگل مدل‌های آبی و سیاه Pixel Buds شش تا هفت هفته دیگر عرضه خواهند شد، اما مدل سفید از هم اکنون در دسترس است.

هدفون پیکسل بادز که مجهز به یک باتری ۶۲۰ میلی‌آمپری است، با هر بار شارژ چندین نوبت  قابل استفاده است. با این دستگاه در مجموع می‌توان تا ۲۴ ساعت به موسیقی گوش داد. شارژر Pixel Buds از نوع USB-C است.

مشابه AirPods اپل، برای استفاده از این دستگاه هم باید از یک تلفن همراه با اندروید مارشملو یا نسخه‌ای بالاتر استفاده کنید. برای وصل شدن هدفون به موبایل کافی است درب کیس آن را باز کنید تا اتصال با استفاده از فناوری Fast Pair برقرار شود.

هدفون پیکسل بادز

اگرچه هدفون پیکسل بادز تقریباً با هر دستگاهی که مجهز به بلوتوث باشد کار می‌کند، اما صاحبان تلفن‌های پیکسل از امکانات بیشتری برخوردار خواهند بود. گوگل می‌گوید این دسته از کاربران می‌توانند از Google Translate برای ترجمه همزمان استفاده کنند. در این روش مردم با هدفون صحبت می‌کنند و بلندگوی موبایل گفته‌های آن‌ها را به زبان مورد نظرشان ترجمه می‌کند. این سیستم با ۴۰ زبان سازگاری دارد. تاکنون پروژه‌های زیادی از طریق جذب سرمایه برای طراحی چنین قابلیتی تلاش کرده‌اند، اما هیچکدام به موفقیت نرسیدند. به نظر می‌رسد Google Translate آن قدر پیشرفت کرده باشد که از پس این کار بر بیاید.

تا قبل از این فقط شرکت Bose توانسته بود با دستگاه QC 35 II که یک دکمه مخصوص برای Google Assistant داشت، دستیار گوگل را به دنیای هدفون‌ها بیاورد. این دستگاه که ۳۴۹.۹۵ دلار قیمت داشت امکاناتی را هم برای کاهش نویز در اختیار کاربر قرار می‌داد، اما در آن خبری از Google Translate نبود.

البته قبل از معرفی Bose، این احتمال وجود داشت که خود گوگل یک هدفون بی‌سیم با قابلیت استفاده از Google Assistant عرضه کند. در بخشی از جدیدترین نسخه اپلیکیشن اندرویدی Google Assistant کدی وجود داشت که به یک محصول جدید به نام Bisto اشاره می‌کرد و درباره آن این چنین توضیح داده شده بود: «هدفون‌های شما به Google Assistant مجهز خواهند بود. سوالات خود را بپرسید و کارها را به دستیارتان بسپارید، چون این همان گوگل شخصی شما است.»

حال با توجه به این که هم گوگل و هم Bose محصولاتی با پشتیبانی از دستیار شخصی این شرکت معرفی کرده‌اند، به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک باید منتظر امکانات جدید زیادی باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 313296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟