ربات های سرآشپز هوشمند

کارشناسان اعلام کرده اند روبات هوشمند فلیپی (Flippy) که بازویی روباتیک دارد یکی از بهترین سرآشپز‌ها برای تهیه همبرگر در رستوانی در کالیفرنیای آمریکا است.این روبات دارای بازویی با ۶ محور برای حرکت در زاویه‌های مختلف است و با استفاده از سیستم هوش مصنوعی AI می‌تواند در زمان مناسب همبرگر‌های سرخ شده را برگرداند و حتی آن‌ها را برای سرو نهایی به مشتری آماده کند.

فلیپی همچنین دارای حسگر‌هایی است که می‌تواند بر کارسایر اعضای کادر آشپزخانه نظارت کند و درصورتی که آن‌ها به اشتباه همبرگر را آماده کنند یا خوراکی هایی، چون پنیر یا کاهو را به اشتباه اضافه کنند به سرعت تذکر لازم را می‌دهد.

رستوران زنجیره‌ای کالی برگر (CaliBurger) ابتدا درماه مارس سال جاری استفاده ازاین روبات سرآشپز را به صورت آزمایشی در یکی از شعبه‌های خود آغاز کرد و اکنون اعلام کرده است که استفاده از روبات فلیپی یک موفقیت در زمینه آشپزی است.

از دیگر قابلیت‌های روبات فلیپی امکان تشخیص نوع گوشت و زمان مورد نیازبرای پخته و کبابی کردن آن است، طراحان سازنده این روبات اعلام کرده اند فلیپی درآینده جای نیرو‌های انسانی در رستوران و فست فود‌ها دردنیا را می‌گیرد و به رقیبی جدی برای آن‌ها تبدیل می‌شود.

قیمت این روبات حدود چهل وپنج هزار دلار است و به گفته صاحبان رستوران وجود آن سبب جذب مشتری شده است، زیرا مردم با یک شیوه جدید تهیه غذا مواجه می‌شوند که با شیوه‌های سنتی تفاوت چشمگیری دارد.

انتهای پیام/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 310878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟