کالاهایی که ترخیص نشود به مزایده گذاشته می شود + جزئیات

علیرضا رزم‌حسینی در گفت و گوی زنده با شبکه یک سیما با اعلام این مطلب، افزود: این میزان از کالاهای ترخیص شده از مجموعه ۸.۳ میلیون تن کالاهای رسوبی مانده در گمرکات بوده که ۴.۳ میلیون تن آن کالاهای اساسی و ۴ میلیون تن دیگر مواد اولیه کارخانجات بوده است.

ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکات از ۱۰ روز گذشته

وی با اشاره به اینکه ترخیص ۱.۲ میلیون تن کالاهای رسوبی گمرکات از ۱۰ روز گذشته پس از ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور مبنی بر ترخیص سریع کالاهای رسوبی مانده در گمرک انجام شده است، گفت: تعامل و همکاری بسیار خوبی میان گمرک جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، دادستانی کشور و دستگاه قضا بوده است.

تداوم روند ترخیص کالاهای مانده در گمرکات کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه روند تسریع در ترخیص کالاها همچنان تداوم دارد، بیان کرد: در آینده نیز انشالله دیگر شاهد رسوب کالاها نخواهیم بود و کالاهای ترخیص شده به تدریج وارد شبکه توزیع خواهد شد و تاثیر خود را بر بازار ظرف هفته‌های آینده می‌گذارد.

به ‌دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم

رزم حسینی با اعلام اینکه به‌ دنبال فراوانی کالا و تامین مواد اولیه کارخانجات هستیم، گفت: باید بپذیریم که در یک شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه باید دست به دست هم دهیم و با تعامل شرایط را تسهیل بخشیم.

تملیک و مزایده کالاهایی که صاحبان شان تمایلی به ترخیص آنها از گمرک ندارند

وی در خصوص برخی کالاها که صاحبان آنها تمایلی به ترخیص شان از گمرکات کشور ندارند، گفت: بر اساس قوانین، گمرک تصویب کرده است که چنانچه صاحبان کالاها نسبت به ترخیص کالا های خود اقدام نکنند این کالاها به املاک تملیکی می‌روند و به مزایده گذاشته خواهند شد.

ترخیص ۳۵ هزار تن برنج های مانده در گمرکات کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان این گفت و گوی زنده تلویزیونی از ترخیص ۳۵ هزار تن برنج های مانده در گمرکات کشور خبر داد و افزود: این میزان از برنج نیز به بازار عرضه خواهد شد و تاثیر خود را به زودی بر بازار خواهد گذاشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟