بازار لوازم خانگی در رکود رفت/ خبری از مشتری نیست

افزایش قیمتها و کاهش قدرت خرید مردم در بازار لوازم خانگی باعث شده تا به نوعی خرید کالا در این بازار متوقف شود.

به اعتقاد فروشندگان لوازم خانگی طی چند ماه اخیر تولیدکنندگان لوازم خانگی محصولات خود را در چندین نوبت 10 تا 15 درصد گران کردند اما از آن طرف بازار کشش افزایش قیمت‌ها را نداشته و مردم رغبتی به خرید محصولات ندارند.

البته ماه های محرم و صفر نیز در کاهش خرید لوازم خانگی موثر بوده‌ است اما در مجموع عدم خرید مردم عاملی شده تا بازار مجبور به کاهش قیمت‌ها شود این درحالی است که همچنان تولیدکنندگان محصولات خود را به بهانه عدم تخصیص ارز افزایش داده و از آن طرف بازار برای فروش کالاهای داخل انبارها و مغازه‌ مجبور به کاهش قیمت‌ شده است.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد در برخی از کالاها از جمله لباسشویی، ظرفشویی و یخچال بازار شاهد کاهش 10 تا 13 درصدی قیمت‌ها بوده است.

رکود خرید در بازار لوازم خانگی باعث شده تا فروشندگان نگران پرداخت چک‌های خود باشند و به همین دلیل مجبورند برای تسویه بدهی‌های خود کالاها را ارزان تر به فروش برسانند. در بازار امروز لوازم خانگی کالا به وفور در بازار وجود دارد اما خبری از مشتری نیست.

درحال حاضر ارزان ترین سایدبای ساید در بازار 17 میلیون و 500 هزار تومان و ارزان ترین ماشین لباسشویی 6 میلیون تومان است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟