اصلاح نرخ کنجاله سویا و بررسی اثر آن بر روی قیمت مرغ توسط سازمان حمایت

محمد رضا کلامی سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص مصوبات جلسه یکصد و چهارم کارگروه ستاد تنظیم بازار، اظهار داشت: این کارگروه روز دوشنبه نرخ عرضه کنجاله سویا را اصلاح کرد و مقرر شد کنجاله سویا در مبادی ورودی 2700 تومان عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه این نرخ تعیین شده در تمام مبادی ورودی می باشد و هزینه های حمل و نقل نیز به این نرخ طبیعتاً اضافه خواهد شدافزود: این تصمیم با توجه به ضرورت تعادل عرضه نهاده‌های دام و طیور در بازار و از آنجاییکه بررسی های میدانی نشان می‌دهد که افزایش قیمت های جهانی کنجاله و دانه و همچنین هزینه های مترتب آن به گونه ای است که انگیزه لازم برای تامین کنجاله سویا وجود ندارد و بخشی از کسری بازار علاوه بر محدودیت های ارزی و نقل انتقال آن، همین عدم انگیزه لازم بوده، گرفته شده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص دانه سویا نیز گفت: نرخ فروش دانه سویا در مبادی ورودی نیز 2650 تومان مصوب شد که هزینه های حمل و نقل نیز به آن طبیعتاً اضافه خواهد شد.

کلامی در ادامه بیان کرد: سازمان حمایت نیز مکلف شد تا تاثیر اصلاح نرخ این نهاده‌ها را بر قیمت محصولات نهایی مانند مرغ محاسبه کند و به کارگروه تنظیم بازار ارایه دهد تا این کارگروه در قالب مجوزی به کارگروه تنظیم بازار استان‌ها در راستای حمایت از تولید و استمرار آن اقدام نماید.

رئیس ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: مقرر شد کمیته ای با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی بازنگری در تعرفه واردات کنجاله سویا را در دستور کار قرار دهد و همچنین نرخ عرضه کنجاله کلزا و روغن کلزای وارداتی و سایر خوراکها مانند فول فت با محاسبه سازمان حمایت بازنگری و قیمتهای مصوب آن ابلاغ شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟