خودکفایی ایران در تولید چادر مشکی

به گزارش رکنا، با راه اندازی این خط تولید شرکت پتروشیمی شهید تندگویان سالانه 28 تا 30 هزار تن نیاز کشور به این گرید برای تولید چادر مشکی را تامین می‌کند و بدین ترتیب کشور از واردات این محصول کاملاً بی نیاز خواهد شد.

جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در سخنانی راه‌اندازی خط تولید گرید چادر مشکی در پتروشیمی شهید تندگویان را کاری بسیار خوب و غرورآفرین توصیف کرد و گفت: عدم تولید چادر مشکی در ایران از مواردی بود که موجب سرشکستگی ما بود که که چرا محصولی پرمصرف مانند چادر خانم‌ها را از خارج از کشور وارد می کنیم و جالب است که این بحث یک قدمت حدود 40 ساله دارد و این سوال همیشه مطرح بود که چرا چادر زن با حجاب ایرانی باید تولید ژاپن، یا کره یا مالزی باشد؟

ربیعی ادامه داد: با همت و برنامه‌ریزی صورت گرفته در پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تولید کننده مهم گرید نساجی، توانستیم مواد اولیه چادر مشکی را در کشور تولید کنیم و آن را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار دهیم و من به آقای مهندس قاسمی شهری و تمامی دست اندرکاران این پروژه تبریک می‌گویم و از آنها تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: امروز و با تلاش صورت گرفته و همراهی دو تولیدکننده چادر با افتخار اعلام می‌کنیم که چادر مشکی کاملا ایرانی به بازار عرضه شد و این طلسم شکسته شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه به سخنرانی 14 خرداد مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنرانی ایشان درباره تحول خواهی یک درس مدیریتی بود. تحول یعنی حرکت جهشی از یک نقطه به نقطه بالاتر تحول به معنای این است که ما به هیچ وجه در حرکت متوقف نشویم و در حین حرکت قله‌های بعدی و بزرگتری را برای فتح مدام برای خود تعریف کنیم و جلو برویم و فرهنگ تحول به معنای کامل باید در شرکت‌های پتروشیمی نهادینه شود و امروزمان مانند دیروزمان نباشد.

وی با بیان اینکه در گذشته در صنعت پتروشیمی نگاه این بود که این صنعت خوراک می‌گیرد و محصولی تولید می‌کند و در فروش هم مشکلی نداشت و نوآوری و تحول خیلی کم بود، گفت: دوران این نگاه گذشته و ما در شرکت‌های پایین دستی مانند شهید تندگویان، کارون و خوزستان به سمت این برویم که ببینیم بازار چه می‌خواهد و ما آن را تولید کنیم. در واقع نگاه بالا به پایین صنعت پتروشیمی به بازار باید تبدیل به نگاه از پایین به بالا شود و ما نوکر بازار باشیم و این نگاه که ما تولید می‌کنیم اگر بازار بخواهد بخرد و اگر نخواهد نخرد گذشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شهید تندگویان هم در این مراسم با بیان اینکه گرید تولید شده در این مجتمع توسط شرکت نخ پیوسته زاگرس به نخ چادر مشکی تبدیل می‌شود، گفت: در مرحله اول دو هزار تن از این محصول به صورت آزمایشی تولید و در اختیار این شرکت قرار گرفت و با اعلام رضایت تولید کنندگان چادر مشکی محموله‌های بعدی تحویل شده است.

سیدرضا قاسمی شهری با تاکید بر اینکه گرید تولید شده کیفیت کاملاً رقابتی با مشابه خارجی را دارد اظهار داشت: با هماهنگی تولیدکنندگان در مدت تولید آزمایشی این گرید نقاط ضعف این گرید برطرف و اصلاح شد و این گرید با کیفیت بسیار خوب و مقاوم در برابر نور خورشید و شوینده‌ها، یک چادر مشکی ایرانی باکیفیت را در اختیار خانم‌های ایرانی قرار می‌دهد.

افزایش چند برابری ظرفیت تولید شرکت نخ پیوسته زاگرس، فعال شدن چند کارخانه تولید چادر که به دلیل تحریم‌ها و عدم تامین مواد اولیه تعطیل شده بودند و همچنین برخی مقاومت ها و سنگ اندازی‌ها از سوی مافیای واردات این گرید چادر مشکی به کشور از جمله مسائل دیگری بود که در این مراسم از سوی کارشناسان و مسئولان مطرح شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟