مهدی کریمی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در استان است که به تناوب تا اوایل هفته آینده سبب مه آلودگی و بارش باران خواهد بود.

وی با بیان اینکه هوای ارومیه ابری و مه آلود است، ادامه داد: این وضعیت تا اواخر هفته در استان نیز تداوم خواهد داشت.

کریمی با اشاره به اینکه دمای ارومیه بین ۲ تا ۷ درجه بالای صفر در نوسان است، افزود: در ارتفاعات نواحی سردسیر بارش‌ها به شکل بارش برف خواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: هوای ارومیه برای گروه‌های حساس ناسالم است.

موسوی افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر ارومیه شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط (ناسالم برای گروه‌های حساس) است.

وی اظهار کرد: منواکسیدکربن:پاک (۲۷)؛ ازن: پاک (۳)، دی اکسیدنیتروژن: پاک (۳۵)، دی اکسیدگوگرد: پاک (۲۰)، ذرات معلق کمتراز ۱۰ میکرون: سالم (۶۴) و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون: (۱۱۶) و ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شده است.

موسوی تصریح کرد: از این رو ضمن درخواست از شهروندان گرامی به خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به تشدید آلودگی هوا شود، از حمل و نقل عمومی استفاده شود و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری نموده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟