دستگیری سارقان منزل در تهران/ مالباخته در سفر بود

سرهنگ کارآگاه "سیدقاسم موسوی فر" بیان داشت: شانزدهم تیرماه پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری 110 شهدا تشکیل و پرونده برای پی جوئی قضائی به  پایگاه ششم پلیس آگاهی ارجاع شد.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود، ساعت 03:00 بامداد سیزدهم تیر ماه  شاکی منزل خود را در هفده شهریور، به قصد مسافرت ترک و پس از دو روز به محل سکونت خود مراجعه و مشاهده می کند اسباب و اثاثیه منزل بهم ریخته و سارق یا سارقان با ورود به داخل آپارتمان شاکی اقدام به سرقت اموالی از قبیل: طلاجات، وجه نقد، اسناد ملکی، چند فقره چک و غیره به ارزش تقریبی 400 میلیون تومان از داخل گاوصندوق منزل نموده اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت که در این راستا ضمن تحقیق جامع از مال باخته، جهت انجام تحقیقات میدانی به محل سرقت عزیمت کرده، برابر مشاهدات صورت گرفته این فرضیه برای کارآگاهان متصور گردید که سارقان با اطلاع از عدم حضور ساکنین و محل نگهداری اموال مسروقه درگاوصندوق با در اختیار داشتن کلید به داخل منزل نفوذ و پس از سرقت با صحنه سازی و بهم ریختن لوازم و سرقت اقلام خرد از جمله تلویزیون و لپ تاپ سعی در القاء و به تصویرکشیدن حرفه ای بودن سرقت را داشته اند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: در راستای کشف حقیقت و زوایای پنهان پرونده در بررسی کارشناسی رد پایی از سارقان بدست آمد و همچنین با پرس و جو از همسایگان و شاهدین حاضر در محل مشخص شد یک روز پس از خروج مال باخته دو نفر جوان در مجتمع محل سکونت تردد داشته و وسایلی را داخل پتو مخفی و از آن مکان انتقال داده ا ند.

سرهنگ کارآگاه موسوی فر افزود: با اخذ مشخصات فیزیکی و ظاهری دقیق افراد رویت شده  و ارائه آن به شاکی و خانواده، هویت مشارالیهم به اسامی امید و کسری که هر دو از دوستان پسرشاکی می باشند شناسایی و از فرزند شاکی تحقیق بیان داشت متهمان از دوستان صمیمی وی بوده که به دفعات به منزل تردد و بعضاً در زمان مسافرت های طولانی مدت خانواده به بهانه ماندن نزد ایشان چند شبانه روز در آنجا حضور داشته و بلحاظ اطمینانی که به متهمان داشته کلید را در اختیار آنان قرار داده تا هنگام خروج از منزل درب را قفل کنند.

کارآگاه موسوی فر در ادامه بیان داشت: تحقیقات کارآگاهان روی افراد مظنون متمرکز و با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم ارتکاب سرقت توسط امید و کسری برایشان محرز شد.

وی با اشاره به اینکه پس از هماهنگی های قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند،  اظهار داشت: متهمان اظهار داشتند، با اطلاع از نبود شاکی در منزل و با پیشنهاد و همدستی کسری موقعیت را مناسب تشخیص داده و با استفاده از کلید یدکی که در اختیار داشته وارد منزل شاکی گردیده و اموال را پس از سرقت در انباری منزل کسری مخفی نموده است.

این مقام انتظامی به ارجاع پرونده مشابه دیگری به همین شیوه اشاره کرد و گفت: متهمان به هر 2 فقره سرقت مشابه معترف و سارقان پس از تکمیل تحقیقات پلیسی برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کدخبر: 744751 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟