دستگیری زورگیرانی‌که نقش شاکی را بازی‌ می‌کردند

 تحقیقات برای دستگیری این باند به‌دنبال شکایت تعدادی از شهروندان در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکیان می‌گفتند زمانی که در حال عبور از خیابان‌ بوده‌اند، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت به آنها حمله و با تهدید چاقو اقدام به سرقت اموالشان ازجمله موبایل و کیف پولشان کرده‌اند.

به گزارش رکنا، با شروع تحقیقات ماموران موفق شدند مشخصات موتورسیکلت سارقان را به دست آورند اما معلوم شد که این موتور سرقتی است و مالک آن مدتی قبل با حضور در اداره پلیس خبر از سرقت  موتورش داده است. در ادامه مالک موتور به اداره آگاهی احضار شد و مدارک خود و موتورش را در اختیار پلیس قرار داد که در بررسی‌های دقیق‌تر معلوم شد مدارک جعلی اند.

همچنین مشخص شد که موتور وی نه یک‌بار بلکه دو بار به‌عنوان موتور سرقتی در سامانه پلیس ثبت شده  است. در این شرایط او بازداشت  و در بازجویی‌ها اعتراف کرد که یکی از اعضای باند زورگیری بوده است. به‌گفته سرهنگ هوشنگ کاکاوندی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، شگرد اعضای  باند اینگونه بود که راهی اداره پلیس  شده و مدعی می‌شدند که موتورشان دزدیده‌ شده است. پس از آن با استفاده از همان موتور شروع به سرقت و زورگیری می‌کردند.

با این شگرد، درصورتی که موتور آنها توسط پلیس شناسایی می‌شد، مدعی می‌شدند که این موتور قبلا توسط دزدان سرقت شده و زورگیری‌ها نیز توسط همان دزدان صورت گرفته است.

کاکاوندی ادامه داد: با این اطلاعات همدستان متهم شناسایی شدند و  5عضو این باند زورگیری یکی پس از دیگری به دام پلیس افتادند و در جریان بازجویی‌ها به 65فقره زورگیری در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند. براساس این گزارش، ارزش اموال سرقت شده از سوی متهمان 500میلیون تومان برآورد شده است.

منبع: همشهری

کدخبر: 728629 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟