انهدام باند 3 نفره سرقت خودرو در تهران / فرزاد به زندان افتاد

سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی بیان داشت: پانزدهم مرداد ماه یک فقره پرونده با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو پژو 206 از کلانتری 121 سلیمانیه به دادخواهی یکی از شهروندان و اتهامی شخصی به اسم فرزاد برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پایگاه ششم پلیس آگاهی واصل گردید.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود چهاردهم مرداد ماه شاکی خودرو خود را در داخل کوچه پارک و به دلیل فراموشی سوئیچ را روی خودرو جا گذاشته و ساعتی پس از مراجعه متوجه می گردد خودرو بسرقت رفته است .

در این رابطه با اطلاع به پلیس 110، شماره پلاک خودرو در لیست خودروهای مسروقه ثبت می گردد تا اینکه هفدهم مرداد ماه ماموران کلانتری 121 سلیمانیه حین گشت زنی به خودرو مذکور که در اختیار فرزاد بوده برخورد و اطمینان از مسروقه بودن آن، خودرو به پارکینگ منتقل و متهم را به کلانتری دلالت که با دستور مرجع قضایی جهت بررسی تخصصی و مشخص شدن ابعاد موضوع پرونده  به پایگاه ششم پلیس آگاهی تحویل می شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پی جویی پرونده در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پایگاه قرار گرفت که در تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از متهم ضمن انکار بزه انتسابی بیان نمود اولا اطلاعی از مسروقه بودن اتومبیل نداشته ثانیا خودرو را بصورت امانت از شخصی به اسم هادی تحویل و هیچ گونه آدرسی از وی ندارد که با استعلام هویت و سوابق متهم و استخراج اطلاعات هویتی مشخص گردید هادی از افراد سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو می باشد .

در این راستا مامورین بدوا به آدرس های اعلامی مندرج در سوابق قبلی وی مراجعه لیکن نتیجه ای در جهت شناسایی حاصل نگردید لذا با انجام اقدامات پلیسی پاتوق متهم واقع در خیابان اتابک شناسایی می شود.

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: با هماهنگی و اخذ مجوز قضایی کارآگاهان به آدرس هادی عزیمت ، پس از انجام مراقبت و اطمینان از تردد و حضور متهم در محل، با استفاده از اصل غافلگیری و در یک عملیات ضربتی با ورود به محل، متهم شناسایی و در بازرسی از وی یک عدد سوییچ و ریموت خودرو کشف که پس از امتحان نمودن آن مشخص گردید که مربوط به خودرو مزدا 323 که در همان حوالی و در داخل کوچه پارک شده می باشد.

پس از استعلام شماره پلاک خودرو مذکور محرز شد دارای سابقه سرقت از کلانتری 121 سلیمانیه است که با هماهنگی صورت گرفته خودرو به پارکینگ و متهم جهت انجام تحقیقات به پایگاه دلالت گردید.

سرهنگ کارآگاه شهرام سلطانی افزود: در تحقیقات معموله از متهم مجلوب، ابتدا منکر بزه انتسابی و سرقت گردیده و ضمن بی اطلاعی از مسروقه بودن خودرو بیان نمود سوییچ مکشوفه مربوط به افرادی است که در پاتوق تردد دارند لیکن از مالک خودرو دعوت و با اخذ تصاویر حضور سارق در زمان سرقت و تطبیق با متهم حاضر، با وجود مستندات چاره ای جز بیان حقیقت نداشته و ضمن اعتراف به سرقت های اخیر به سرقت سه دستگاه خودرو دیگر با همدستی فرزاد معترف و بیان نمود حاضر به همکاری جهت شناسایی سایر محل های سرقت می باشد

سرپرست پایگاه ششم پلیس آگاهی فاتب در پایان گفت: هر دو متهم در ادامه تحقیقات به بزه انتسابی معترف و اظهار داشتند پس از اینکه خودروها را سرقت می کردند لوازم و قطعات آن از جمله ضبط، باند، زاپاس و .... را باز کرده و اموال را به شخصی به اسم نادر که به اتهام خرید اموال مسروقه تحمل حبس می نماید بفروش می رسانده اند که طی هماهنگی با مرجع قضایی نامبرده نیز از زندان تحویل، تحقیقات معمول که معترف به خرید بیش از30 فقره قطعات و لوازم خودرو از افراد معلوم الحال نموده و در بازرسی از محل سکونت وی مقادیری اموال از قبیل تعداد شش حلقه لاستیک، ضبط و باند کشف و ضبط گردید.

لازم بذکر است جدای از ارزش تعداد پنج دستگاه خودروهای مکشوفه ارزش اموال مسروقه با احتساب ضرر و زیان وارده بیش از یکصد و ده میلیون تومان برآورد می گردد. نتیجه اقدامات و تحقیقات پرونده به دادسرا منعکس که برابر دستور متهمین با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان و پرونده تحویل شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 15 تهران شد.

کدخبر: 722897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟