تهدید و اخاذی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرامی یک شهروند خبر داد و گفت متهم از نزدیکان شاکی بود.

به گزارش رکنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در اینستاگرام اقدام به تهدید و اخاذی از او کرده است.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد:  طبق اظهارات شاکیه مشخص شد که وی چند روز قبل حساب کاربری اش در اینستاگرام  از دسترس خارج شده است تا اینکه شخصی ناشناس به وی پیام داده است  که در ازای واریز وجه صفحه او را پس می دهد. لذا قربانی بدلیل اهمیت اطلاعات کاری صفحه اش در اینستاگرام، مبلغ اعلامی را برای مجرم سایبری واریز کرده است.

این مقام انتظامی بیان نمود: این روند چندین بار تکرار شد و قربانی هر بار بعلت نیاز به اطلاعات موجود در این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می کرده است.

سرهنگ گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی های فنی و سایبری متوجه شدند مجرم از اقوام نزدیک شاکی است که با همدستی یکی از دوستانش دست به این اقدام زده است که در نهایت هر دونفر به پلیس فتا پایتخت انتقال داده شدند.

این مقام سایبری بیان داشت: این فرد پس از حضور در پلیس فتا و مواجهه با شاکیه  به جرم ارتکابی اقرار کرد و ضمن ابراز پشیمانی علت این کار را کسب مال عنوان کرد و گفت با پیشنهاد یکی از دوستانم صفحه اینستاگرام شاکیه را از دسترسش خارج کردیم و با یک تلفن ناشناس به او پیام دادیم که باید برای بازگرداندن صفحه اش پول بدهد.

وی با اشاره به لزوم فعالسازی تایید هویت دومرحله ای برای حساب های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 720042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟