دستگیری عامل نشر اکاذیب علیه یک شرکت مواد غذایی / پلیس تهران فاش کرد

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت در پی مراجعه نماینده حقوقی یک شرکت مواد غذایی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر نشر اکاذیب علیه فعالیت این شرکت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فرد یا افرادی ناشناس،اقدامات اولیه برای کشف پرونده آغاز شد.

به گزارش رکنا، رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فردی با ایجاد یک صفحه اینستاگرام اقدام به تخریب محصولات این شرکت که در سراسر کشور پخش می شود نموده و موجب به وجود آمدن خسارات مادی و معنوی فراوانی برای این شرکت گردیده است.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: پس از ارائه مستندات توسط شاکی و بررسی های علمی و فنی توسط کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ متهم که مرد جوانی بود در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حومه تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان نمود: متهم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت در ابتدا منکر بزه انتسابی شد؛ اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، چاره ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و هدف خود را از این موضوع انتقام‌جویی و داشتن کینه ای قدیمی از شاکی اعلام کرد و از عمل مجرمانه‌ی خود پشیمان بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: رعایت اصل اخلاق‌مداری در استفاده از فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این حوزه است و کاربران فضای مجازی باید مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند تا از روی جهل یا انتقام‌جویی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت ننمایند که در غیر این صورت برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

کدخبر: 719392 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟